#1 Skrevet Mai 7, 2006 Noen som har peiling på hvordan jeg skal få luftet diesel systemet på denne? Har stått med tom tank lenge og jeg finner ikke noen manuell pumpe til å pumpe diesel frem til filter og diesel pumpe?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 7, 2006 Noen som har peiling på hvordan jeg skal få luftet diesel systemet på denne? Har stått med tom tank lenge og jeg finner ikke noen manuell pumpe til å pumpe diesel frem til filter og diesel pumpe?? Det er automatisk lufting på disse... kan dra den på starteren, så fixer den resten selv. Jan Brede 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 7, 2006 Hvis den er 100% fri for diesel kan du bli litt plaget, det er iallefall mine erfaringer......da kan det være greit å fylle opp dieselfilter og pumpe med diesel. det er greit å fylle opp pumpa ved å skru opp returnippelen og fylle på med flaske og tynn slange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 7, 2006 Få en annen til å kjinne mens du tar en 17 mm nøkkel og løsner litt på koblingen mellom dyserør og dyse på en av dysene, eller flere. Driv på til det begynner å sprute diesel ut av koblingene og dra de til da. Da fyrer den etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 7, 2006 Da går den, fyllte opp dieselfilter og pumpe og kjinna - men... Motoren går helt fint, men det blir et voldsomt trykk på ekspansjonsstanken - slangene blir stein harde av trykket og jeg har ikke turt å la den gå mer enn et halvt minutt med lokket igjen. Toppakning, bolter osv er nytt og toppen er planslipt. Noen som har peiling på hva det kan være? Toppakningen kan vel ikke ha gått igjen med en gang? Også tenker jeg litt på om jeg kan ha satt toppakningen feil vei, men så dum går det vel ikke ann å være: klø : og vil det i tilfelle gi sånne symptomer?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 8, 2006 Bumper denne med ny problemstilling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 8, 2006 det er snakk om kjølinga ja? kan være en idè og bytte lokket til ekspansjonstanken, dette skal være laget for å holde et vist trykk osv.. koster ikke mange kronene på krogslund (50lapp) eller så kan det jo være som det var hos meg her for et par uker siden... potte tett retur på radiator samt defekt lokk på ekspansjonstanken (du sjekker enkelt at det er defekt, for det skal være en "løs" del inni lokket, hvis lokket ikke har denne "løse" delen lenger, så bytt det.. dette er trykkdelen av lokket) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 9, 2006 Da ser det ut som det er radiatoren som er tett. Bare 1 fjerdedel av radiatoren som blir varm (venstre del). Går det ann å prøve å helle kaustisk soda i den kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 9, 2006 Du har ikke blandet rød og blå kjøleveske på denne bilen? Da har kjølingen en tendens til å tette seg meg en slags sort guffe som ligner på tjære.... Ofte kan dette spyles ut. Vet ikke om kaustisk soda er optimalt for å fjerne dette da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 9, 2006 en på jobben testa kaustisk soda på radiatoren sin.. det skulle han ikke gjenta sa han... ble mer en sil enn en radiator sa'n 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 10, 2006 Gikk greit med kaustisk soda, men det var nok ikke radiatoren som var problemet. Har tatt ut termostaten, men fremdeles har jeg problemer med at den blir varm og at det blir veldig mye trykk på kjølesystemet. Kan det være noen tette kanaler i blokka som gjør det?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 10, 2006 testa du returen på radiatoren da ? (den som går tilbake til ekspansjonstanken? og ja, det kan være kanaler i blokka som gjør det.. eventuelt en topppakkning som er deffekt.. som kjører trykk inn i vannsystemet, men da skulle du har merka det hardt på bilen og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...