K(E)-jet guruer her? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Har nå skifta over motor på syncroen til en mk1 GTI motor....Sliter med at bilen får for mye bensin ennå...

Måtte bygge om til mk1 mengdefordeler pga at CO justeringsskruen ramla ut på den originale...Da måtte jeg også flytte over styretrykksregulatoren fra mk1 motoren..

Den originale fordeleren har to stikkere som jeg antar at den ene er til styretrykksregulatoren,men hva er den andre?

Er det beste for meg å skaffa meg en ny KE jet fordeler?

Sånn som jeg har fått med meg har bilen KE-jet sprut...87 modell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den ledninga...

 

attachment.php?attachmentid=37770&stc=1&

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå skifta over motor på syncroen til en mk1 GTI motor....Sliter med at bilen får for mye bensin ennå...

Måtte bygge om til mk1 mengdefordeler pga at CO justeringsskruen ramla ut på den originale...Da måtte jeg også flytte over styretrykksregulatoren fra mk1 motoren..

Den originale fordeleren har to stikkere som jeg antar at den ene er til styretrykksregulatoren,men hva er den andre?

Er det beste for meg å skaffa meg en ny KE jet fordeler?

Sånn som jeg har fått med meg har bilen KE-jet sprut...87 modell

 

Den andre stikkeren er pot-meteret som brukes i kjørekomp for å regne drivstofforbruk. Den første er som du antar styretrykkregulatoren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den andre stikkeren er pot-meteret som brukes i kjørekomp for å regne drivstofforbruk. Den første er som du antar styretrykkregulatoren.

Okey...

Er ikke kjørekomp på denne her da....:confused:

Nå er den kobla inn på styretrykkregulatoren som står på blokka,kan det være noe med at den får feil verdier ellerno?

Eller skal det i teorien funke?: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey...

Er ikke kjørekomp på denne her da....:confused:

Nå er den kobla inn på styretrykkregulatoren som står på blokka,kan det være noe med at den får feil verdier ellerno?

Eller skal det i teorien funke?: klø :

 

Regulatoren på blokka er vel en varmkjøringsregulator som kun er i virksomhet ved kald motor (som brukes med K-jet), mens styretrykkregulatoren på KE-jet mengdefordelern er aktiv hele tiden. Nå kan det være jeg har misforstått den tingen på blokka di, men jeg vil tro at du ikke kan bruke styringen fra den ene enheten over på den andre og omvendt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regulatoren på blokka er vel en varmkjøringsregulator som kun er i virksomhet ved kald motor (som brukes med K-jet), mens styretrykkregulatoren på KE-jet mengdefordelern er aktiv hele tiden. Nå kan det være jeg har misforstått den tingen på blokka di, men jeg vil tro at du ikke kan bruke styringen fra den ene enheten over på den andre og omvendt :)

Hmm...: klø : : klø : : klø :

Fikk meg til å tenke litt nå...hehe

Har ikke særlig lyst å bytte over fordeler igjen...

Men må man,så må man...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt usikker i sted, helt til jeg leste over en gang til. Du prøver å bruke styringa til en KE-JET (ja, 87 modellen har ke-jet) til din MK1 gti-motor som har k-jet.

Du er enten nødt til å bruke opp 87-modell delene på KE-jet styringa eller flytte over k-jet styringa fra MK1'en.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var litt usikker i sted, helt til jeg leste over en gang til. Du prøver å bruke styringa til en KE-JET (ja, 87 modellen har ke-jet) til din MK1 gti-motor som har k-jet.

Du er enten nødt til å bruke opp 87-modell delene på KE-jet styringa eller flytte over k-jet styringa fra MK1'en.

Jau...

Har bytta over hele K-jeten fra einsern...

Men vil ikke det kresje med elektronikken til hjerna da?

Hadde jo vært en mulighet å bygd om til mk1 motornett da,men jeg er ikke elektriker...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde jo vært en mulighet å bygd om til mk1 motornett da,men jeg er ikke elektriker...:)

Var det som var løsningen ja :)

Kanskje enklere å prøve å få på ke-jet delene igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det som var løsningen ja :)

Kanskje enklere å prøve å få på ke-jet delene igjen :)

Har muligens fått taki en KE-jet fordeler nå...

Da skal det i teorien funke...Håper jeg : bråk : : bråk : hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.