Anbefalte innlegg

Driver å fjerner noe ulyder i A4'en nå.. I den sammenheng tenkte jeg å prøve å bytte kullfilter og/eller taktventil..

Noen som kan bekrefte at dette faktisk er kullfilteret, og eventuelt har noe oversikt over akkurat hvor taktventilen sitter, eller hva Audi kaller denne i delesystemet sitt..

Samtidig så er jeg interresert i delenr på lageret som visco-vifta sitter opplagret i..

Anyone? :)

DSC00097.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Delen på bildet ser mer ut som tørkefilteret (tror det var det det var, kalles bare "beholder" i katalogen) til klimaanlegget.

taktventilen heter "magnetventil" og har delenr 058 133 517 (nr.5 første bilde).

Når det gjelder 8D0 201 803 E aktivkullbeholder er tegninga litt vag på hvor den sitter, men formen på den ser du nå da sånn ca (andre bilde). Helt sikkert i sort plast.

Visco-vifta har to deler:

Reimskive: 058 119 145

Visco-kobling: 058 121 350 (dette er delen som viftebladene er skrudd fast i)

Alle nr gjelder for motorkode AEB 1.8t 150hk

vedlegg1.png

vedlegg2.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant til slutt den nederste skissa der jeg også ja.. Men sliter med å finne den på bilen :D

Har pressa ut ett gåent lager som vifta satt i, men utifra skissene i katalogen er det ikke noe lager der.. :confused: :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant til slutt den nederste skissa der jeg også ja.. Men sliter med å finne den på bilen :D

Har pressa ut ett gåent lager som vifta satt i, men utifra skissene i katalogen er det ikke noe lager der.. :confused: :confused:

Mest sannsynlig sitter tanken bakom en av forskjermene, innmed torpedoveggen. Det er i alle fall vanlig at den ligger der.

Ang lageret så er det vel ikke noen nyhet at ting selges i pakke og ikke løst (så hele visco-enheten elns istedet for et lager). Men det finnes sikkert noen tall på lageret, og da kan du jo kjøpe ett fra en "lagerbutikk" istedet. Ellers fungerer det jo alltids å kjøpe et lager av bra kvalitet vha. målene på det gamle. Er vel masse butikker rundtom i trondheim som selger lager løst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah ok.. Da får man lete litt etter det filteret senere en gang..

Men forslag til butikk som selger sånt løst da?

Ser for meg at hele den visco-greia koster en formue :|

DSC00098.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kullfilteret sitter mellom innerskjerm foran og torpedovegg h.s.f.

Den du har bilde av er tørka til klimaanlegget. Taktventilen til filteret sitter montert i gummioppheng på toppen av luftfilterboksen. Den har to slanger og ei kontakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah ok.. Da får man lete litt etter det filteret senere en gang..

Men forslag til butikk som selger sånt løst da?

Ser for meg at hele den visco-greia koster en formue :|

ABRA Kulelagerspesialisten (??) på Lade i Trondheim har stort sett alt av kulelager... Prøv de, greie karer....:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABRA Kulelagerspesialisten (??) på Lade i Trondheim har stort sett alt av kulelager... Prøv de, greie karer....:)

Var over hele byen, før jeg til slutt måtte opp til Møller.. De hadde to på lager faktisk :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.