Til dere med S2 ABY (Trenger en kikk i en sikringsboks/diagnoseplugg)

Anbefalte innlegg

Finnes det en person ute i det landstrakte land som orker å åpne panseret sitt og se ned i sikringsboksen sin og fortelle meg hva slags farge det er på de pluggene til VAG-com? og evt hvilke farger på ledningene som går hvor.

Og har man lyst å ta dektektiv jobben helt ut, notere ned de delenr. som står på de to-polte pluggene.

Dette hadde hjulpet meg og delelageret veldig mye. Takker for all hjelp på forhånd :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter dessverre x-antall mil unna bilen, men er ganske sikker på at pluggene er sort og hvit

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er jeg et steg nærmere. Men så skulle jeg hatt fargene på de forskjellige ledningene som går til hver av pluggene da.......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite pluggen har ledningsfarge Hvit/rød og Grønn/rød, svarte pluggen rød/svart og brun.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant vel ut hvilke tilkoblingspunkter disse hadde på hjernen også H.P?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har fått handlet inn den hvite og sorte pluggene som skal sitte i sikringsboksen. Men har ikke fått loddet på ledninger enda og fått sjekket dette helt ut enda. Men håper jeg får det til snart, skal la meg høre fra meg. Men håper detter er riktig da......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den hvite pluggen har ledningsfarge Hvit/rød og Grønn/rød, svarte pluggen rød/svart og brun.

Da gikk første forsøk rett i dass. Var ikke den svarte 6 polte pluggen alikavel. Men tror på ny at jeg har funnet de rette ledningene. Men på den hvite pluggen er det andre med ABY motor som har en blålig ledning m/brunn stripe på den hvite pluggen istedet for den grønn/rød??? For det virker slik at der sånn det er hos meg. Ser det er mange grønn/røde som går til et felles punkt i sikringsboksen. Så jeg bare lurte..............................

.......................... ...............

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at den svarte pluggen har tilkoplingspunkt 13 og 55 på hjernen!

Den hvite pluggen er vel tilførsel? (+og-) Noen som kan bekrefte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en blålig ledning m/brunn stripe på den hvite pluggen istedet for den grønn/rød???

Er det noen andre med ABY som kan si om det skal være Hvit/rød + grønn/rød eller en blålig ledning m/bruns stripe som skal være på den hvite diagnospluggen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

: gb : : gb : : rb : : rb : : gb : : gb :

Endelig etter to år uten mulighet til å få koblet opp VAG com har jeg fått det til i dag. Ikke bare ECU men også ABS (fått lest av feilkoder der) og Airbag (re-satt/slått av airbag lyse i intrument panelet)

De farge kodene som Atle nevte tidligere i tråden stemmer, bare få satt de i riktig possisjon, og den blålige med brun stripe hører hjemme aleina på den blå diagnose pluggen og blir ikke brukt ved VAG com'n

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.