Anbefalte innlegg

I går begynte bilen og oppføre seg veldig rart..

Etter å ha kjørt i et par minutter så begynte den å fjuske og jage..og i et lyskryss så dødde den selvsagt helt..ble stressa og valgte å kjøre den på starteren..etter to meter med det så starta bilen igjen og jeg ga gass og etterhvert skulle jeg gire om til andre og da dødde den igjen, rev den i 2. og holdt den der en stund.. Etterhvert var alt som det skulle så kom det tilbake igjen noen minutter senere..Det samme har skjedd i hele dag og jeg lurer på hva det kan være. Sitter med følgende formeninger:

 

-Rusk i forgasser/bensinrør/tank.

-Får ikke tilstrekkelig med luft..luftfilter boksen mangler både slangen ut til innerskjermen og det stålrøret ned til manifoilen.

-En annen ting er at ene potta er kapput og lurer på om muligens den har gått helt opp i liminga innvendig og tetter igjen for eksosen...

 

Noen som har vært borte i samme problem, eventuelt har en teori?

Bilen er en Golf 2 med 1.8 forgasser motor som har gått ca 300K

Og nei den er ikke tom for bensin...dog er tanknåla på reserve.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som om motoren ikke får nok bensin, hadde dette problemet med en tidligere bil.

Da var det ledningen til bensinpumpa som var nesten revet av.

 

Har du elektrisk eller mekaninsk bensinpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom han har forgasser, så har han mekanisk pumpe.. den sitter vedsiden av oljefilter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes også noen som setter inn el.pumpe...Selv om ikke det er standard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stålrøret ned til manifolden bør du få på. Det skal gi en liten varme-lunk til forgasseren.

Får lett forgasser-ising uten røret. Hadde det på min gamle Golf og da fjusket den fælt.

 

(Dette gjelder vel helst på litt kjøligere dager, og muligens ikke ved vanlige sommertemperaturer).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du pierburg 2e2 forgasser? Prøv å sjekk foring mellom forgasser og innsug? Er det masse sprekker i den så er det vel på tide å bytte den.... De selger foringen billig på biltema....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stålrøret ned til manifolden bør du få på. Det skal gi en liten varme-lunk til forgasseren.

Får lett forgasser-ising uten røret. Hadde det på min gamle Golf og da fjusket den fælt.

 

(Dette gjelder vel helst på litt kjøligere dager, og muligens ikke ved vanlige sommertemperaturer).

 

Satte på dette røret igjen i går, men det har ikke vært noen problem siden vi har hatt sydentemperaturer i Molde den siste tiden.

 

I dag fikk jeg kjørt i 5 min så dødde den helt ut...fikk ikke start igjen så regner med at det er bensinpumpen som har sagt takk for seg, og den er mekanisk ja.. Bilxtra hadde ikke, utgått vare....Original del koster sikkert mer enn hele bilen, så får prøve å se meg om etter en brukt en på huggeren.

 

Kan det muligens være noe annet`?

plugger,stifter, fordelerlokk, pluggledninger skal vel ikke gi slike utslag?

Bortsett fra om fordelerlokken har hatt vann på seg, men det har den ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du sjekker fort om det er pumpa som er gåen. sett på eit gjennomsiktig filter før pumpa. da ser du om det kommer bensin. eller koble fra slangen

 

det skader heller ikkje å blåse med trykkluft gjennom forgasseren.

 

får du start på den så spray startgass rundt pakninga mellom gasser og innsug mens du beveger på gasseren. øker turtallet så er pakninga defekt.

 

neste gang du fyller bensin så hell på litt kondensfjerner. pleier å hjelpe lit på min golf. ny gasserpakning og nesten ny bensinpumpe har eg ligganes;);)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta bensinpumpe men var ikke den som var årsaken..

Jeg fikk start i går etter at jeg bytta pumpe etter mye kjinning og så dødde den ut etter et par minutt...så holdt den det gående kortere og kortere og til slutt ville den ikke starte igjen..

Sjekka pluggene og null gnist! men fikk allikavel start på den rett før : rolleyes

Er det pluggledninger, rotor og fordeler som kan kødde?

Når den dør ut så er det som om man skrur av tenninga med nøkkelen og ikke noe hosting å harking..så da får den jo nok bensin?

Noen som har tips før bilen får en bulk i sida?: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

legg ein kabel fra jordingspunktet på bilen til sjølve blokka/toppen. sprut 2-26 i div elektriske kontakter og prøv igjen. kan vera at du har litt dårlig kontakt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Null gnist sier du?

 

Ja, da er det bare å sjekke tenningsanlegg da. Ville begynnt i fordeleren jeg. Stifter? Sjekk disse. Brennte? Åpning? Stifter = bare dritt. Kontroller fordelerlokk + rotor. Mål/kontroller/bytt pluggledninger. Bytt plugger, spesielt hvis disse er gamle. Bytt kondensatoren hvis stifter blir byttet. Sjekk spenning inn på coil.

 

Du har ikke andre el. problemer? Sluttstykket på tenningslås er jo et svakt punkt på VW...... og kan lage mye kvalm.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.