Anbefalte innlegg

Kan en VR6 motor settes rett på girkassen til en G60?

Hører fra litt forskjellige hold at dette lar seg gjøre, men det er mange synsere der ute.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan en VR6 motor settes rett på girkassen til en G60?

Hører fra litt forskjellige hold at dette lar seg gjøre, men det er mange synsere der ute.....

Nei, det er to muligheter (i meget korte trekk) for å få det til.

1. Bygge om til VR6 syncro girkasse/transfere kasse og bakdiff.

2. Bygge om G60 synco girkassen med halve girkassehuset/clutchhuset fra en VR6 syncro girkasse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må bare spørre, Hvorfor?

 

Hvorfor ikke bare kjøpe Vr6 syncro? Eller en vanlig Golf II syncro.

 

Det kryr jo liksom ikke av G60 syncro

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VIl tippe det her er snakk om Passat G60 og de kryr det faktisk av :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en Passat G60 Syncro vi snakker om her ja;)

 

Hadde ikke planer om å kvitte meg med bilen, men heller oppgradere den til VR6.

 

Står mellom 2 valg, enten reparere kompressoren som var rast når jeg kjøpte bilen for 2 uker siden, eller ta skrittet helt ut å sette VR6 motor i vogna.

 

Tyskland har jo mange kollisjonsbiler som kan fungere som donorbil, uten at staten ribber meg for 4 månedslønninger...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mellom 2 valg, enten reparere kompressoren som var rast når jeg kjøpte bilen for 2 uker siden.

 

Kjøpe ny mener du? Raste g-ladere er umulige å reparere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg fikk tak i en brukt G-lader fra kollisjonsskade, denne har ikke rast (ennå..), men trenger nye teflonpakninger og lagere.

Komplett overhalings-kit fra Tyskland kommer på € 180, så det er jo det rimeligste alternativet.

 

Leser mye om raste G-ladere her inne, men de kan da umulig være så skrøpelige som folk skal ha det til?

Greit å la motoren snurre noen omdreininger på tomgang før man stenger av oljetilførselen og kanskje styre unna 10W30 fra Biltema?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Komplett overhalings-kit fra Tyskland kommer på € 180, så det er jo det rimeligste alternativet.

 

Leser mye om raste G-ladere her inne, men de kan da umulig være så skrøpelige som folk skal ha det til?

Greit å la motoren snurre noen omdreininger på tomgang før man stenger av oljetilførselen og kanskje styre unna 10W30 fra Biltema?

 

Overhalingskit til 180 EUR er det best å styre langt unna. Disse har som regel feil materiale i både simringer og tettingslister.

 

Olje er ikke hovedproblemet til g-laderen, det er mangel på overhaling, sammen med hyppig bruk av turtallssperren. Når du treffer turtallssperren får du nemlig et hopp i oljetrykk inne i laderen, noe som ofte fører til at simringene på scrollen spretter ut, med påfølgende mangel på olje til lagerene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å bygge om til turbo på G60 motoren i stede for kompressoren da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se hvordan dette kit'et er da. Leveres med bl.a. TVH FAG-lagere, teflonpakningen har jeg ikke noen relevant hidden på ennå, men kan nok sjekkes opp mot levereandør.

 

Jeg har en oppfatning av at de som selger rep-kit i Norge tar en relativt høy avanse. Det er jo typisk Norsk. Møller følger opp i samme stil, de skal ha 34000 kr for en ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se hvordan dette kit'et er da. Leveres med bl.a. TVH FAG-lagere, teflonpakningen har jeg ikke noen relevant hidden på ennå, men kan nok sjekkes opp mot levereandør.

 

Jeg har en oppfatning av at de som selger rep-kit i Norge tar en relativt høy avanse. Det er jo typisk Norsk. Møller følger opp i samme stil, de skal ha 34000 kr for en ny.

 

Hva mener du er høy avanse da?

 

Hvilke priser har du fått på dette her i landet da (og hvor)?

 

Tror nok de flest ligger på en avanse på mellom 25-50% og det er jo ikke akkurat noe fett å leve av.

 

Dessuten er det jo ikke mange som selger det.

 

F.eks hvis jeg selger et overhalingskit og det funker fint, har kjøper montert det bra. Fungerer det ikke har jeg solgt dritt deler :D

Sånn er det bare, når det i tillegg er meget små marginer i laderen, og så og si alle feil koster deg en ny g-lader, er det nok en grunn til at en overhaling ikke er stort dyrere enn det et kit koster

 

Just my 2p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forskjellig oppfatninger om hva som er normalt å forvente i avanse på et produkt, har man noe som ingen andre kan skaffe, blir naturligvis avansen høy.

 

Har ikke tenkt å gå deg i næringen, som du sier, det er ikke penger i å selge rep-kit i Norge. Jeg har blitt forespeilet 4500,- for nøyaktig det samme kit'et som selges i Tyskland for 1450,-, altså en avanse på ca 200%. Det vil jeg karaterisere som høy fortjeneste:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo forskjellig oppfatninger om hva som er normalt å forvente i avanse på et produkt, har man noe som ingen andre kan skaffe, blir naturligvis avansen høy.

 

Har ikke tenkt å gå deg i næringen, som du sier, det er ikke penger i å selge rep-kit i Norge. Jeg har blitt forespeilet 4500,- for nøyaktig det samme kit'et som selges i Tyskland for 1450,-, altså en avanse på ca 200%. Det vil jeg karaterisere som høy fortjeneste:)

 

Har du noe link til det kittet til 1450,- /180 EUR

 

Når du driver butikk er det jo vanlig at pris inn (u/mva) x 2 til 2,5 blir pris ut (m/mva). Er du sikker på at det er samme settet? Med nøyaktig samme spec på simringer (Goetze) og tettingslister?

 

180 ER + frakt + avanse (1500,-)+mva = ca 3800,-

 

De jeg vanligvis selger til rundt den prisen har feks forsterkede lager. En annen grunn til at vi det kanskje synes som om at avansen er høy, er jo at vi mest sannsynlig kunne tatt jobben med overhalingen og tjent noen kroner til (alternativ kost/inntekt)

 

Du er klar over at det bare er 3-4 forhandlere av overhalingskit som anbefales på alle Corrado/Polo/G-lader forumene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er såpass få som leverer produktet i Norge, er det naturlig med en slik kalkyle.

 

Jeg skal finne fram adressen til de som tilbyr settet, men det er vel ikke i din interesse at den blir distribuert på nett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er såpass få som leverer produktet i Norge, er det naturlig med en slik kalkyle.

 

Jeg skal finne fram adressen til de som tilbyr settet, men det er vel ikke i din interesse at den blir distribuert på nett?

 

Gjør ikke meg noe det.....

 

De som vil finne det, finner det uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var pakken kommet og delene montert.

 

Lagerene var fra FAG og tettningsringene av type "gøtze" kvalitet.

 

Kit'et kom på 1605,- inkl norske tollavgifter og frakt.

 

Turbotuning heter firmaet og selger via Ebay.de.

 

Monteringen tok ikke mer en et par timer, og nå er det bare køre pent de første 100 milene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tettningsringene av type "gøtze" kvalitet.

 

Nå er det bare køre pent de første 100 milene:)

 

Götze kvalitet, hva betyr det? Er det Göetze, QPM, NAK, Simrit, Freudenburg el da eller?

 

800 km med innkjøring holder

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er Göetze..men hensikten var å drive litt harselas med navnet på produsenten.

Göetze er et diminutiv av ordet Gott (Gud), altså blir betydning av ordet; Lille Gud.

 

Et litt uvanlig navn på en tettningsdetalj til en kompressor, etter min mening.

 

Men nå er altså G-laderen velsignet med gudommelige pakninger og FAG (les på engelsk)-lagere:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.