Golf IV bruksbil og senking?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 98 Golf IV 1,6 Automat som jeg har satt helt ordinære 17 tommere på (225/45x17).

Denne har jeg lyst til å senke noe, og fortsatt kunne bruke den som en vanlig bruksbil. Det er kona som kjører den til daglig.

Hva anbefales av ekspertpanelet på forumet? 30 - 40 mm? Eventuelt hvilke type fjærer osv.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

30 mm er ikke noe problem. Har senket min 35.Det eneste som subba er skvettlappe før jeg fjernet dem, og da bare når jeg skulle inn i garasjen(er en syk knekk i innkjøringa). Slipp ned sier nå jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry, leste ikke sidte setninga. Må presisere at jeg ikke er mdl av noe ekspertpanel eller noe annet som har ordet "ekspert" i seg :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Jøran Larssen

Jeg har en 98 Golf IV 1,6 Automat som jeg har satt helt ordinære 17 tommere på (225/45x17).

Denne har jeg lyst til å senke noe, og fortsatt kunne bruke den som en vanlig bruksbil. Det er kona som kjører den til daglig.

Hva anbefales av ekspertpanelet på forumet? 30 - 40 mm? Eventuelt hvilke type fjærer osv.?

Du kan sikkert dra den ned 40 mm og sikkert enda litt til. Kjøp deg ett K&W Gewindefahrwerk, så kan du skru opp på vinteren og ned på sommeren.

Min gamle polo var vintersenket 60 mm og var i daglig bruk. Det var ingen problem med dette, MEN, demperne som var med K&W settet var justerbare, og stod da på mest hardhet. Ditto kassa var stiv, men ingen prob å kjøre..

(og er heller ikke en del av expertpanelet..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.