Anbefalte innlegg

Hjelp : bh :

 

Det piper/suser i bilen min! (Audi coupe 20VQ).

Høres ut som lyden kommer fra bak instrumenthuset et sted. Lyden varierer med turtallet (blir kraftigere jo høyere turtall). Trodde først det var noe forstyrrende i koblinga til stereoen, med hensyn til pluggkablene eller noe. Men etter å ha koblet av både CD spiller og forsterker uten bedring, må jeg bare høre om noen har vært med på noe lignende..?

 

Samtidig er det noe som tapper batteriet for strøm når tenninga er av, kan dette ha en sammenheng?

 

Er ikke akkurat elektriker så all hjelp og alle tips mottas med stor takk! : flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter litt forskning har jeg funnet ut følgende:

 

Jo mer elektriske ting som er i sving (lys, tåkelys, varmetråder ++), jo mer piper det...

 

Noen må vel ha et tips om hva som er forstyrrende og lager den pipende lyden?!? : bh :

 

Strømproblemet er forøvrig løst...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, er jo tydeligvis dynamostøyda dynamoen må arbeide hardere jo mere strøm som blir brukt. Men hva det er kan jeg nok ikke hjelpe med desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja... Ingen andre som har hatt et lignende problem?

 

Dette er vel kanskje en jobb for et verksted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja... Ingen andre som har hatt et lignende problem?

 

Dette er vel kanskje en jobb for et verksted.

 

det er sikkert en støy dempar utvendig på dynamoen som er defekt. ser ut som en liten kondensator men 1 ledning på som er kopla til B+ og jord

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan levere inn bilen hos din lokale bosch verksted. forklar saken og be dem gå over dynamoen..de finner raskt ut om det er noe galt med dynamoen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje den høyttaleren som piper når man har glemt å slå av lysene støyer? Bare et forslag siden du sier det kommer bak instrumentene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.