Bytte drivknute 2000mod A6

Anbefalte innlegg

Jeg frykter at ytre drivknute på høyre side må byttes snart da jeg har sett ar masnjetten er kaputt og hører en lite ulyd når jeg svinger. Spm mitt er som følger.

 

Hva må løsnes osv for å bytte denne? Regner med at den er festet med den kjempe umbrakoen som sitter i senter av spindelen. Må man løsne en hel masse stag for å få knuten ut av spindelen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det holder å ta av nedre bakre lenkarm. Da får du vippet den utav med full sving på hjulet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor får jeg tak i denne monster umbrakoen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne henger noe inn veggene avogtil, så jeg ville kanskje investert i en pipe? Må uansett skrus til godt igjen etterpå 110Nm + 180grader (sånn ca.) Så det kan være greit å ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt å bruke pipe og latmannsarm for å få det av...men hvor får man pipe på denne str?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mekonomen eller andre verktøybutikker vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhhh er det vanlig 6kant mutter også? Trodde man MÅTTE ha en kjempe umbrako jeg...da er det ikke noe stress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikke helt om jeg forsto hva du mente nå, men noen biler har alltså innvendig umbrako 17 mm ( som en typisk umbrakoskrue bare større ) mens andre har 27 mm utvendig sekskantskrue.

 

Tipper Mekonomen har piper i begge tilfeller som passer på en 1/2" latmann/skralle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente bolten som holder drivknuten. Ved første øyekast så trodde jeg denne KUN hadde innvendig spor for umbrako. Men om den er en vanlig 6-kant bolt med umbrako spor i midten så er det jo ikke noe problem

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente bolten som holder drivknuten. Ved første øyekast så trodde jeg denne KUN hadde innvendig spor for umbrako. Men om den er en vanlig 6-kant bolt med umbrako spor i midten så er det jo ikke noe problem

 

Redd det er enten eller. Har ikke sett noen med begge deler iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne henger noe inn veggene avogtil, så jeg ville kanskje investert i en pipe? Må uansett skrus til godt igjen etterpå 110Nm + 180grader (sånn ca.) Så det kan være greit å ha..

 

Bolten skal ha 210nm + 90 grader. 110nm er for den mindre bolten som er på f. eks A4 150 hk. Den lille har 14 mm umbrako, den store 17 mm.

 

Bolten på en 2000 modell er nok kun umbrako, kun eldre modeller som hadde utvendig sekskant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bolten skal ha 210nm + 90 grader. 110nm er for den mindre bolten som er på f. eks A4 150 hk. Den lille har 14 mm umbrako, den store 17 mm.

 

Bolten på en 2000 modell er nok kun umbrako, kun eldre modeller som hadde utvendig sekskant.

 

 

Hvor kjøpte du denne umbrakoen? Brukte du umbrakopipe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøpte du denne umbrakoen? Brukte du umbrakopipe?

 

Jeg kjøpte umbrakopipen på Biltema, men du finner på de fleste steder som har verktøy. En kraftpipe, svarteloksert, med ti års garanti, så jeg regner ikke med å klare å ødelegge den. I tillegg er den ganske lang, så man slipper å bruke forlenger for å komme klar av felgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.