Anbefalte innlegg

Skulle tatt 150 t service på Passaten min i disse dager. Hva skal gjøres/skiftes på denne servicen? (Hadde tenkt å gjøre det selv)

Da jeg tok 135 t service skiftet jeg olje, oljefilter, pollenfilter og kanskje (husker ikke helt) luftfilter.

Har kjøpt Castrol olje som er spesiell for Pumpe-dyse motorer:confused: . Noen erfaringer med denne??

mvh Edvin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle tatt 150 t service på Passaten min i disse dager. Hva skal gjøres/skiftes på denne servicen? (Hadde tenkt å gjøre det selv)

Da jeg tok 135 t service skiftet jeg olje, oljefilter, pollenfilter og kanskje (husker ikke helt) luftfilter.

Har kjøpt Castrol olje som er spesiell for Pumpe-dyse motorer:confused: . Noen erfaringer med denne??

mvh Edvin

150 000 service vil si det samme som en 30 000 service. Innebærer skift av pollenfilter, olje/oljefilter, bremsevæske hvert annet år. Ellers sjekk av lys, bremseklosser, vindusviskere, spyler/spylerdyseinnstilling, dekkslitasje/dekktrykk, bremseanlegg ( rør, slanger og skiver ), bremsebelegg, understellsbehandling, eksosanlegg, lekasjer, reimer, bærekuler/opphengskuler og stag, støtdempere, drivaksler, styrestag/styrestagsmansjetter, nullstilling av serviceindikator, avlesning av feilminnet, justering av lys, prøvekjøring.

Mulig jeg glemte noe i farten. Plugger og luftfilter skiftes hver 60 000 ( altså på 180 000 km i ditt tilfelle )

Glemte sjekk av batteri og bilens innvendige betjeningsknapper/hendler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.