Endelig 18" Avus på A6'en!

Anbefalte innlegg

Etter et halvt år med leting og omtrent 100 e-poster senere, har jeg endelig klart å fått tak i meg et sett med strøkne 18" Avus felger, eller S8-felger, mer presist, siden det viser seg at det er ganske mange felger som har blitt kalt Avus opp igjennom tiden.

Må nok en gang rette en stor takk til Lars-Ola Larsson her på forumet, som solgte meg disse perfekte felgene til en meget god pris :)

Det første jeg oppdaget da jeg endelig hadde fått felgene i hus, og som jeg forsåvidt hadde regnet meg frem til fra før også, var at de skrubba i innfestingen til styrearmen, eller noe slikt... Er ikke helt up-to-speed på hva alt heter inni der. :P

For å bedre på dette, så kjøpte jeg noen 10mm universal-spacere og lengre bolter. For øyeblikket kjører jeg da med 10mm spacere forran og ingen ting bak, hvilket sporer forholdsvis ille. Ser også bittelitt underlig ut, som dere kan se av bildene under. : rolleyes

Har imidlertid bestilt 4 stk 10mm H&R Trak+® DR-series spacere av en fyr på eBay.com, som jeg håper at kommer i posten om et par uker. :) Regner med at bilen blir helt bra å kjøre når sporvidden blir den samme forran og bak. Er sikkert ikke helt bra å ha det slik som det er nå, men det kommer ikke til å bli mye kjøring på meg de neste ukene heller, så det får gå...

Originalfelgene mine er 7,5x16" ET37, mens disse nye er 8x18 ET48, hvilket betyr at ytterkant på hjulet kommer 5mm lengre inn på sommerhjulene enn på vinterhjulene, og innerkant kommer hele 17mm lengre inn. Med 10mm spacere rundt hele skulle jeg ende opp med 5mm bredding på hver side, og bare 7mm redusert klaring på innsiden. Det høres absolutt bedre ut syns jeg, det er vel ingen som vil ha hjulene midt under bilen heller...?

Førstkommende helg kommer til å gå med til å pusse vinterfelgene så fine som bare mulig, og kanskje lakkere de opp igjen. Det siste som står på programmet etter det, er å levere inn bilen til vask, polering og lakkforsegling. Dette håper jeg at skal skje kort tid etter 20. mai (lønningsdag... :P )

Legger vel i hovedsak ut denne tråden for å skryte litt, få ut noen bilder, og for å reklamere litt for min favorit-svenske, L-O. ;) Men jeg setter stor pris på alle former for tilbakemelding, positiv eller negativ, konstruktiv eller tullprat:)

1: Akkurat ferdig. Måtte stå på Shell, siden det ikke er akkurat flatt her jeg bor.

P5090001.jpg

2: Forran. Passe bred, men ser litt høy ut her. Har ikke satt seg etter jekking.

P5090002.jpg

3: Bak. Hmm... Laangt inn, selv om det ikke ser sånn ut på bildet.

P5090003.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

4: Parkert hjemme etter prøvetur. Syns ting begynner å se bra ut nå!

P5090005.jpg

5: Samme som 4.

P5090006.jpg

6: Profil.

P5090007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent det der ja... Fornøyd me bilen etter rettinga????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattulerer!

MEGET PENT! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan ble den å kjøre med den nye sporvidden? Merket noe sporing?

Edit: Glem det.. Ser jo at du hadde skrevet det i din første post nå... Ennå jeg leste den faktisk først!... : klø :

/ Lasse

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde slike på s4`n, men fant ut at jeg måtte space 20mm ut for at det skulle se skikkelig ut da droppet jeg det pga at spacere som bygger 20mm og er tüv godkjente er dyre. Men du har jo sikkert litt mindre plass i hjulbuen enn meg så da er det vel sikkert noe enklere.

Men det er helt klart veldig tøffe felger og de passer veldig bra til bilen. Gratulerer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget lekkert! :tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pent det der ja... Fornøyd me bilen etter rettinga????

Takk:) Ja, jeg er veldig fornøyd med selve rettejobben. Det jeg ikke er så fornøyd med er at det var for lite motorolje på den da jeg fikk den tilbake, samt at det har dukket opp noen små problemer rundt ladetrykk, men dette skal vi få ordna... :)

Så totalt sett er jeg veldig fornøyd med bilen nå ja :)

Hadde slike på s4`n, men fant ut at jeg måtte space 20mm ut for at det skulle se skikkelig ut da droppet jeg det pga at spacere som bygger 20mm og er tüv godkjente er dyre. Men du har jo sikkert litt mindre plass i hjulbuen enn meg så da er det vel sikkert noe enklere.

Men det er helt klart veldig tøffe felger og de passer veldig bra til bilen. Gratulerer

Takk takk. Som du ser så kom de absolutt langt nok ut i hjulbuene forran! Kunne ikke hatt de stort lengre ut. Bak er det veldig(!!) god plass, så det kan nok være at jeg velger å space de ut 15 bak, istedenfor 10. Nå har jeg jo ikke spacere bak i det hele tatt, og det ser ikke riktig ut : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh. Disse felgene er noe av det fineste jeg vet om på en Audi :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh. Disse felgene er noe av det fineste jeg vet om på en Audi :)

Kunne ikke vert mer enig Thomas!! Jeg hadde en drøm om å få tak i disse til S6'en min. Er faktisk den fineste originalfelgen jeg vet om, og dermed den fineseste felgen også da kanskje 0)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger bare ett ord og det er : LEKKERT! :tilber:

Er helt enig med Thomas og Heine, dette er en av de aller peneste felgene man kan ha på en C4 ( eller en audi for den saks skyld ).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.