Spm ang bremseklosser til RS2

Anbefalte innlegg

Nokon som har bestilt EBC bremseklosser til RS2 med "big reds" 324mm? Har du delenummeret på klossene? Det råder litt forvirring hjå importør. Eventuelt om nokon med sikkerhet veit kva for ein Porsche som har like bremser. Gjelder kun forran.

 

Jeje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge ETKA så skal delenummeret være 8A0 698 151 G Står at du også skal bruke 4 stk 8A0 615 231 D dette ser ut til å vere for å unngå kvining i bremsene.

Det er forresten 322mm du har dersom det er de originale store bremsene.

 

 

Husker ikke hvilke porsche det kommer fra, men mener at det var mye billigere å kjøpe klosser fra porsche forhandleren enn fra audi... http://www.porsche.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, dette gjelder EBC. Men kanskje dei kan bruke original nummert til å leite fram.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og Kobberfett hører IKKE hjemme bak de klossene der ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 caliperene kommer fra Porsche 993 turbo (408hk).

 

Hvorfor skal du ha EBC klosser? Vil da tro at orginal klossene til disse caliperene er ganske heftige. Eventuelt kunne du ha prøvd Pagid klosser. De er veldig bra og er foretrukket av mange Porsche racere.

 

Du skal i tillegg til klossene ha en sånn tynn plate med to aluminiums klomper på. Disse skal ligge mellom klossen og bremsesylinderene inne i caliperen. De er der for å unngå unødvendig vibrasjon og skriking fra bremsene. Disse er ikke noe kostbare...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skal ikkje absolutt ha EBC, men tenkte Yellowstuff R klosser, siden disse tar fra kald skive og oppover. Er så klart åpen for forslag.

 

OK 993, kva Porsche har små RS2 calippere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det bare er en type RS2 caliper, eller 993 caliper om du vil. Men derimot finnes det mindre skiver til disse caliperene. 304*28 mener jeg det der. Det er "vanlig" 993 frambremser. Turbo utgaven har 322*32mm skiver.

 

Hør med disse for bra priser på bremseutstyr:

 

http://www.autotuning.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er definitivt to størrelser på rs2 calipperene. Har begge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der er definitivt to størrelser på rs2 calipperene. Har begge.

 

 

Samme her.. RS2 kom vel med et oppgraderings sett, når vet jeg ikke. Men disse caliperene er litt større. Kjører originale klosser på de store og greenstuff på de små. Husk den antiskrik plata. Etter at jeg monterte denne ble all lyd borte.

 

Delenummer klosser BIG reds: 8A0 615 115 H

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at det bare er en type RS2 caliper, eller 993 caliper om du vil.

 

Kalipper på standard Rs2 bremser er samme kalipper som på 968 med M030 oppgradering, mens oppgraderte kalippere til Rs2 er nøyaktig samme kalipper som 999TT, de såkalte "Big Reds".

 

Hva angår klossvalg, kjøp da til 993TT. Utrolig mange som er fornøyd med DS2500 fra Ferrodo til disse kalipperne. Jeg kjører med klosser fra Mintex, disse fungerer også meget bra, men ruster utrolig fort fast til skiva.. Tror også orginale Textar klosser som du f.eks kjøper hos Autozentrum skal funke fint også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte mine hos Autozentrum. Veldig godt fornøyd med de. Lå i postkassen dagen etter jeg bestillte de. Husker ikke prisen, men hvertfall overkommelig. Hvis du sier du e medlem av denne klubben, får du 30% rabatt der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi snakker dessuten kun om banekjøring. Fjorårets greenstøff tok fyr....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/ebcbrakes/2005ebcintcatcarpads.pdf får ikkje dette heilt til å stemme uansett. RS2 er oppgitt med ein klosse som heiter DP31014C. Kan ikkje finne at hverken, 928, 993, eller 968 bruker denne klossen. DP31514 er derimot brukt av ei del Porcher, bla 996. Men 31014 og 31514 er på ingen måte like i følge teikning.

 

 

Når jeg kjøpte Ferodo klosser sist (til de små caliperene) bestilte jeg FCP560H Måtte slippe kantene litt for at de ikke skulle sitte helt støpt. Disse passer bla til 911, 928, 944 og 968.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.mamut.com/homepages/Norway/1/4/ebcbrakes/2005ebcintcatcarpads.pdf får ikkje dette heilt til å stemme uansett. RS2 er oppgitt med ein klosse som heiter DP31014C. Kan ikkje finne at hverken, 928, 993, eller 968 bruker denne klossen. DP31514 er derimot brukt av ei del Porcher, bla 996. Men 31014 og 31514 er på ingen måte like i følge teikning.

 

RS2 bremsene kommer som tidligere nevnt fra 968, MEN kun 968 med den nokså sjeldne M030 optionen som inkluderte større bremser og annet understell osv. Vil nok ikke stå nevnt i annet enn Porsche kataloger er jeg redd. Tror også 928 S4 har samme type kalipper, men de var sortlakkerte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

RS2 bremsene kommer som tidligere nevnt fra 968, MEN kun 968 med den nokså sjeldne M030 optionen som inkluderte større bremser og annet understell osv. Vil nok ikke stå nevnt i annet enn Porsche kataloger er jeg redd. Tror også 928 S4 har samme type kalipper, men de var sortlakkerte.

 

 

OK, Så om eg seier eg skal ha klosser til 968 M030 eller 968 S4 så får eg rette klosser?

 

Nei neste gang er det Toyota Corolla 1,6GLXi Så er det ialle feite bremser originalt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, Så om eg seier eg skal ha klosser til 928 M030 eller 928 S4 så får eg rette klosser?

 

Nei neste gang er det Toyota Corolla 1,6GLXi Så er det ialle feite bremser originalt

 

Ringer du en Porsche spesialist og bestiller til 968 med M030 option så får du riktig. Har selv kjørt med orginale Porsche Texstar klosser samt Ferodo 2500. Begge virker utmerket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er til dei store vi snakker om? Fekk svar at det var 928 som var til RS2 på Porsche Norge

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det er til dei store vi snakker om? Fekk svar at det var 928 som var til RS2 på Porsche Norge

 

Nei de orginale små jeg tenkte på. De store(Big reds) er fra 993TT.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nokon som har bestilt EBC bremseklosser til RS2 med "big reds" 324mm? Har du delenummeret på klossene? Det råder litt forvirring hjå importør. Eventuelt om nokon med sikkerhet veit kva for ein Porsche som har like bremser. Gjelder kun forran.

 

Jeje

DET ER JO STORE DET ER SNAKK OM JO!!!!

 

Så altså 993TT, klosser til denne til "big reds"??

 

Stemmer bildet?

RS2 bremser.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med standard Porschebelegg på min 993 turbo. Det funket ikke på Rudskogen for noen uker siden (svampete pedal). Jeg har brukt Pagid blå som ble anbefalt av Autotuning. Det funker veldig bra! Eneste ulempen er at de skriker når man bremser. Kjørte på bane med dette med Porschen i fjor sommer uten noe problem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg skal ikkje absolutt ha EBC, men tenkte Yellowstuff R klosser, siden disse tar fra kald skive og oppover. Er så klart åpen for forslag.

 

OK 993, kva Porsche har små RS2 calippere?

 

"Humormodus ON"

 

DETTE STOD JO TIDLIGERE SÅ HVORFOR SPØRRE IGJEN!!! :)

 

"Humormodus OFF"

 

Dette jeg svarte på ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppsummerer dette til at eg må ha klosser til 993TT ( kva står TT for? ) og noko som er heftigere enn originale klosser.

 

Skal også kjøpe 4 skt 8A0 615 231 D for å unngå skriking i bremsene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

TT = Twin Turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då bestille eg til 993TT i morgon, så håper vi det blir gode greier..... Takker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.