#1 Skrevet Mai 10, 2006 Heisann! Skal snart ha oljeskift på bilen. Først : Hvilken olje er brukbar? bilen har gått litt over 200000, tror ikke jeg skal ha syntetisk olje, da bilen bruker litt olje:) Mange liter går på? - med oljefilter og allt. Hvor mye koster oljefilter, kan dere slenge med en pris på oljen og? takker for svar. Mvh Haavard Bakken 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2006 ingen som veit noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2006 Går på 5 liter olje ifølge Autohidden (ink. filter). Sist jeg kjøpte oljefilter (orginalt) mener jeg det kostet 60-70,- kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2006 på "gamle" biler er jo bilxtra 4 liter delsyntetisk cd cardic olje til 100kr et kupp... Kjørte dette på en volvo 760 turbo i 2 år og bytta ca. hver 7500km. Funka gull den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 31, 2006 Har noen erfaringer med å kjøre helsyntetisk på "gamle" biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2006 Jeg kjører med syntetolje på min 1987-modell Volvo 240, og det begynte jeg med i 2002 ved 125.000 km. I alle årene fram til da gikk den på mineralolje. Erfaringene er gode; motoren lakk ikke olje tidligere, og det gjør den ikke nå heller ved 162.000 km. Den sviver aningen lettere på tomgang, og det er mulig at bensinøkonomien er blitt litt bedre. (Men det skal i sannhetens navn sies at jeg bytter så ofte at mineralolje hadde vært godt nok.) Her er bilen, forresten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2006 Aldri brukt noe annet enn helsyntetisk, og har aldri hatt en nyere bil enn 10 år. Aldri hatt noe som helst problem, det er bare "oppskrytt" at det er så dumt uansett.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2006 okay, ikke værst. finni en annonse der en fyr selger mobil 1 olje for 29 kr litern;) så detta var knall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2006 Hvor fant du den annonsen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 1, 2006 funker det å bruke 15W50 helsynt på bilen min? HVa er forskjellen på : 15w- 50 og 10w-40 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...