feil dekkslitasje, demberbytte grunnen?

Anbefalte innlegg

heisann, bytta demperene bak i vinter, når jeg satt på sommerdekka, ble de slitt på innsiden meget fort. 2mm over minimumsdybden til ikke spor igjen på innsiden, iløpet av 3 uker!! Dekka var dårlige og måtte byttes så det var ikke så farlig.

 

Spm mitt er det hvor justerer jeg dette?, kan jeg gjøre det selv eller må den på firehjulskontroll? Dekkene fremme er helt gjevnt slitt, der har jeg heller ikke fått bytta dempere enda, så kom frem til at feilen var at bytte av demperene gjordet at bilen ble lavere:confused: Det var ikke orginal dempere men skulle være tilsvarende sa han på mekonomen... sensatrac progresive gassdempere eller noe i den duren... (bilen er forsåvidt en audi 90 2,3e quattro...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du må på Hjulstillingskontroll hos ett verksted, men jeg ville ventet til du bytter fremme også, blir dyrt i lengden å ta den flere ganger ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.