HJELP! får ikke opp dørene..

Anbefalte innlegg

Som topic sier.. HJELP!!! ferdig montert bil no å skulle teste låsinga å no går den faen ikke opp igjen.. låsen slår opp pinnene helt vanlig å hører at den låser opp men når jeg drar i håndtalka så skjer det ingenting! fikk opp pas. døra en gang men klikka når jeg lukket den igjen. Dørene gikk helt fint helt til jeg låste dem... Får heldigvis opp vindua med nøkkelen!

 

Har hatt ut hjerna kan den ha blitt forvirra?? NOEN som kan hjelpe??? ;)

Spør om det trengs å vite noe mer... Har foresten fjernet håndtaket på bakluka, kan der vær noe? ledningene er ikke koblet til noe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: bh : skikkelig skit det der. men lurer på at det er bakluke som skaper problemer. Har nettopp kjøpt en audi 100 92 mod som har sentrallås. den var rimelig snodig. ville ikke låse opp men låste alle dører igjen. bakluka ville ikke låse opp i det hele tatt. fikk skrudd av panelet og åpnet kontakten til låsinga på luka. sprayet crc i kontakten og vips funka hele sentrallåsen på alle dørene. : rock : : rock :

 

Er nok det som lager problemer for deg. Alt er sikkert seriekoblet. Kan jo prøve å jorde den kontakten i karoseriet. kanskje det hjelper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferdig montert? Hva da? Har dørhåndtakene vært av? Fått de ordentlig på igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har vært gjennom en del forandring så den er nå montert sammen. så håndtakene har vært av ja, men de virket no supert i hele dag : klø : låste den med knappen inni å da virket døra fint men låste den med nøkkel no i sta for å teste å da ville ikke dem opp.. fikk som sakt opp ene døren en gang men så klikket den. Kan det vær monteringsfeil av låsene da?? Meina på jeg fikk de på plass slik dem skal.

 

Håndtaket på bakluken er fjernet så alt som fikk til den å låsen ligger bare løst baki..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen gode ideer?? går fortsatt ikke opp...

bilen er foresten en 99mod golf 4 gti to dørs..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen gode ideer?? går fortsatt ikke opp...

bilen er foresten en 99mod golf 4 gti to dørs..

 

Du må for all del ikke spørre Møller:)

 

Hadde dette problemet selv på TT'n min og fikk beskjed om at jeg måtte rive istykker dørtrekket og brekke av låsekassa. Dette vart ett problem som de hadde vært borti før sa de. Spes på golf 4. Fikk beskjed av Møller Tr.heim og av Møller Ensjø om at de kom til og gjøre det samme med bilen om jeg leverte den in til de og tok derfor og gjorde det selv. Moro og ødelegge en så ny bil tenkte jeg: rock :

 

Fikk omsider av dørtrekket etter og ha knekt alt av fester og ledninger og mens jeg holder på og brekke av låsekassa ringer det en kjenning som hadde hørt litt rundt på andre verksted. Det viste seg at vajeren som er festet på dørhåndtakt er montert for stramt, noe som gjør at når du låser døren så vill ikke låskassa slippe bøylen i døren.

Vippet opp dørhåndtaket og brukte en kniv til å løsne vajeren låste bilen opp og igjen noen ganger og vips så fikk jeg opp døren fra innsiden: dum :

 

Stod der med ett stykk ødelagt dørtrekk(6000,-) og en stykk ihjælbanket låsekasse(1800,-) Satans udugelige Møller!!.: bh : : bh : : bh :

 

Så prøv først med og slakke opp vajeren til dørhåndtaket før du går hardere til verks.

 

 

Mvh

 

Morten (verksmester Audi my ass!!!!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har vert borti dette en del ganger ved montering.. støtter meg på at det er vaieren som er for stram...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter å ha holdt på en times tid fikk vi av både dør trekk å vinduet med alt som følger med.. så tok jeg en titt her, gikk ut løstnet vaierene som står i håndtaka å vips to døre gikk meget lett opp : bh :: smil : Lært noe nytt i dag å. Ødela heldigvis bare en plast ting på dørtrekket som ikke har noe betydning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.