#1 Skrevet Mai 10, 2006 Hei Må bytte indre mansjett på drivknute på høyre fremaksel på s2`n (ble litt vanskelig setning det der ) Hvordan får man av krysset? Grei skruing bare å løsne mot flensen på girkassa og dra den litt ned? hvem har mansjett? møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2006 Den indre drivknuta sitter vel låst fast av en låsering/sporring om jeg ikke husker feil. Bare å få av denne så glir drivknuta av. Ikke sikker på om det går å bytte mansjett uten å ta av drivakselen ved hjulet. Etterpå er det bare å tre innpå den nye mansjetten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2006 Vet det finnes et verktøy som gjør at man kan skifte mansjett uten å ta av drivknuta, men finner ingen som har det. Ja vet det skal være en låsering, men hvordan får man den av? På ytredrivknuta er det bare å banke av knuta så spretter den av. Så presser man den bare på igjen (med ny ring seff) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 10, 2006 På de Audi 80 og 90 jeg har gjort dette på så sitter i alle fall låseringen lett synlig helt ytterst på drivakselen. Må lete seg fram blant fettet da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2006 Får av låseringen, men får fortsatt ikke av indre drivknute. Hjelp?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 11, 2006 Ikke for å mase, men hjeeelp Driver og prøver nå på den ene drivakselen jeg har liggende får ikke av knuta. Skjønner det ikke. Knuta skal jo dras av drivakselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 11, 2006 Hvis den sitter på splines, så må den nok bankes forsiktig av med et dor. Må liksom lirke den av på en måte.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 11, 2006 Får den ikke av. Har ikke tatt av på min egen bil enda i frykt for å ikke få den av. Har som sagt prøvd på en løs drivaksel. Har til og med festa knuta i skrustikka og prøvd å banke drivakselen ut. hmmm:confused: INGEN SOM HAR TATT AV INDRE DRIVKNUTE PÅ S4 S2 HER? Trenger hjelp ASAP:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 11, 2006 Kan være at akselen er lett skadet innerst, at den har "butta" i flensen på kassa f.eks (gjerne ved senka bil). Vært borti det noen ganger, frem med vinkelkutter og slipe vekk litt av enden på akselen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2006 Takk for tips, kan jo hende det for jeg fikk den nesten kant i kant (drivaksel kant i kant med krysset. For det skal jo bare være å dra den av etter jeg har fjernet segreingsringen? Hmm: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2006 Takk for tips, kan jo hende det for jeg fikk den nesten kant i kant (drivaksel kant i kant med krysset. For det skal jo bare være å dra den av etter jeg har fjernet segreingsringen? Hmm: klø : Skal bare være å dra den av ja. Ingen fare å slipe ned til krysset, bare det er ett par mm igjen ned til sporet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 11, 2006 Ja går ikke det så får jeg ta ut hele drivakselen ta av ytterste drivknute og tre mansjetten forfra og bakover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 11, 2006 Du har PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...