Hvordan få av indre drivknute?

Anbefalte innlegg

Hei

 

Må bytte indre mansjett på drivknute på høyre fremaksel på s2`n (ble litt vanskelig setning det der :) )

 

Hvordan får man av krysset? Grei skruing bare å løsne mot flensen på girkassa og dra den litt ned?

 

hvem har mansjett? møller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den indre drivknuta sitter vel låst fast av en låsering/sporring om jeg ikke husker feil. Bare å få av denne så glir drivknuta av. Ikke sikker på om det går å bytte mansjett uten å ta av drivakselen ved hjulet. Etterpå er det bare å tre innpå den nye mansjetten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det finnes et verktøy som gjør at man kan skifte mansjett uten å ta av drivknuta, men finner ingen som har det.

 

Ja vet det skal være en låsering, men hvordan får man den av? På ytredrivknuta er det bare å banke av knuta så spretter den av. Så presser man den bare på igjen (med ny ring seff)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de Audi 80 og 90 jeg har gjort dette på så sitter i alle fall låseringen lett synlig helt ytterst på drivakselen. Må lete seg fram blant fettet da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får av låseringen, men får fortsatt ikke av indre drivknute. Hjelp??:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke for å mase, men hjeeelp

 

Driver og prøver nå på den ene drivakselen jeg har liggende får ikke av knuta. Skjønner det ikke. Knuta skal jo dras av drivakselen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis den sitter på splines, så må den nok bankes forsiktig av med et dor. Må liksom lirke den av på en måte..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får den ikke av. Har ikke tatt av på min egen bil enda i frykt for å ikke få den av. Har som sagt prøvd på en løs drivaksel. Har til og med festa knuta i skrustikka og prøvd å banke drivakselen ut.

 

hmmm:confused:

 

INGEN SOM HAR TATT AV INDRE DRIVKNUTE PÅ S4 S2 HER?

 

Trenger hjelp ASAP:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være at akselen er lett skadet innerst, at den har "butta" i flensen på kassa f.eks (gjerne ved senka bil). Vært borti det noen ganger, frem med vinkelkutter og slipe vekk litt av enden på akselen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, kan jo hende det for jeg fikk den nesten kant i kant (drivaksel kant i kant med krysset. For det skal jo bare være å dra den av etter jeg har fjernet segreingsringen?

 

Hmm: klø : : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, kan jo hende det for jeg fikk den nesten kant i kant (drivaksel kant i kant med krysset. For det skal jo bare være å dra den av etter jeg har fjernet segreingsringen?

 

Hmm: klø : : klø :

 

Skal bare være å dra den av ja. Ingen fare å slipe ned til krysset, bare det er ett par mm igjen ned til sporet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja går ikke det så får jeg ta ut hele drivakselen ta av ytterste drivknute og tre mansjetten forfra og bakover

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.