#1 Skrevet Mai 10, 2006 Lurer på hva slags olje jeg burde bruke på bilen min nå som jeg skal ta oljeskift? Tenkte på Castrol eller.no sånn, men er usikker på om jeg skal ha halvsyntetisk/helsyntetisk etc? Slik det har vert i det siste så har motoren brukt en del olje, og har vert litt tikking når motoren er kald. Noen anbefalinger? Når det gjelder oljefilter så er det vel bra med ett fra mekonomen eller noe slikt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2006 bosch/fram filter funker bra. Hvis bilen din bruker olje er det ikkje vits å peise nedpå dyr olje.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 10, 2006 Originalt filter koster heller ikke all verdens. 50-60 kr eller no. Jeg bruker vanlig mineral pennzoil 10W-40 på min 1.8 E og skifter heller litt oftere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2006 Lurer på hva slags olje jeg burde bruke på bilen min nå som jeg skal ta oljeskift? Tenkte på Castrol eller.no sånn, men er usikker på om jeg skal ha halvsyntetisk/helsyntetisk etc? Slik det har vert i det siste så har motoren brukt en del olje, og har vert litt tikking når motoren er kald. Noen anbefalinger? Når det gjelder oljefilter så er det vel bra med ett fra mekonomen eller noe slikt? Jeg kjører Halvsyntetisk Castrol fra mekonomen og filter fra mekonomen på min 2.0L Olje forbruket mitt gitt vesentlig ned etter oljeskift, så det er ikke sikkert den bruker så veldig mye mere enn normalen? Hvor mye olje bruker den ca? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2006 den har brukt ett par liter.... men kan det være fordi jeg ikke har etterfyllt med samme oljemerke? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2006 har kjøpt meg Castrol GTX 5 Lightec 10W/40 olje.. hvor langt kan jeg kjøre på denne før jeg bør skifte olje igjen? Castrol GTX 5 Lightec er en syntetbasert olje som gir ekstra beskyttelse for alle typer moderne motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2006 ville ikke kjørt mere en 10000km per skift også ville jeg ha skifta oljefilter ver gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...