Slitasjevarsler for bremseklosser

Anbefalte innlegg

Var på service med passaten nettopp, og da fikk jeg beskjed om at bremseklossene ikke holdt til neste service.

Jeg spurte da om det ville komme opp beskjed i kjørecomp om at de måtte skiftes.

Da fikk jeg til svar at jeg ikke kunne stole på den.

Noen meninger om dette?

 

Hvor mange km bør forresten klossene på bilen min vare?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varighet på bremseklosser varierer en del da det avhenger mest av kjøremønsteret til den enkelte sjåfør. En bil med automatgir vil også slite mer klosser fordi man bruker bremsene mer da man ikke har like stor mulighet for motorbrems som på en manuelt giret bil.

 

Slitasjevarsleren er litt både og som de sier. Dette fordi den kun sitter på en av de fire klossene og det ikke er sikkert at det er den som slites først.

Dette kommer igjen av om noen av klossene kanskje har rustet noe fast og flytter seg tregere enn de andre eller sitter helt fast. Det er jo ikke helt ukjent fenomen på skivebremser bak, og vil også resultere i at klossene slites fortere enn normalt da de blir liggende inntil skiva hele tiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slitasjevarsleren er litt både og som de sier. Dette fordi den kun sitter på en av de fire klossene og det ikke er sikkert at det er den som slites først.

Stemmer det?

Hvordan har de klart å gjøre det så dumt?

Hvorfor står det ikke en føler på alle fire hjulene? Og på begge klossene på alle 4 hjulene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.....hvor høyt kan et lite fly? Aner ikke, men enig i at det er litt dumt laget ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg snakket med en mekaniker hos VW idag.

Det er en føler i hvert hjul fremme.

Føleren ligger i den indre klossen, da det er den som slites mest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil har du da? : klø : Sitter vel bare en føler pr calipper max...Noen har færre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags bil har du da? : klø : Sitter vel bare en føler pr calipper max...Noen har færre.

En -04 Passat.

Som jeg sa: 1 føler per fremhjul. Den sitter i indre bremsekloss.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.