#1 Skrevet Mai 10, 2006 Noen som har erfaring med at slangene fra turboen---> Ic---> innsug trekker seg sammen på en A3 1,8t 2001 modell? (etter chipping) Problemet er at når man drar på går bilen ujevnt opp i fart....Høres ut som turbo trykket går opp og ned når man akselerer i høyt turtall, noen som har vært borti dette? Bilen går bra ellers foruten denne fuskinga...Har hørt litt forskjellig, noen sier det er slangene og noen sier at det N75 magnetventilen...Hadde ikke dette problemet før chippinga.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 10, 2006 Vel svaret ligger egentlig i spørmålet...problemet oppstod etter chipping. Problemet er en dårlig chip, dvs en chip som ikke er beregnet for din bil. Det er mange av disse ut på markedet. Ja, mange klarer å få dette bedre til ved å bytte til en annen utgave av magnetventilen N75, en mer dempet (tregere) utgave. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2006 Hmmm, har en chip fra norsk bildelesenter...Er chippen du får der grei eller skulle jeg kanskje gått for et annet sted..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2006 Hva sier NBS til det? Hadde vel vært mest naturlig å høre med dem først ettersom chippen kommer derfra og problemene har oppstått etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2006 De sa det hadde kanskje noe med magnetventilen å gjøre....Syns det har vært ganske dårlig service der...Da de skulle prøve å finne ut av av det, sa de at de ikke kunne gjøre noe...Hvis ikke jeg finner ut av det, har jeg lyst til å bytte tilbake til orginalt og omprogrammere styrenheten et annet sted uten å lodde inn en ny chip... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2006 Jeg har lest om ganske mange andre som også sliter med dette problemet. Deres løsning har såvidt jeg husker vært å bytte denne slangen med en silikonslange som ikke så lett 'kollapser'. Hvorvidt dette skyldes 'feil på chippen' aner jeg ikke, men jeg synes vel i grunn det høres litt rart ut. (jeg har dog ikke hatt noen sånne problemer på min ES-chippede A3 :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2006 Visst slangen trekker seg sammen må det være noe som blokkerer så motoren ikkje klarer å suge til seg nok luft, vakumet blir så stort at slangene blir sugd sammen, har sett noen tilfeller av att slangene har hatt kul på innsida som blokkerer for lufta, slangen blir sugd sammen og motoren går som en dass. Litt rart at det skjedde rett etter chipping, men det kan jo tenkes at det har vært demonter litt diverse, kanskje det er knekk på en slange, eller att det har blitt glemt igjen noe som har vært brukt for å tette slanger eller rør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2006 veit ikke om dette er helt relatert til probemet, men bytta de innløpet på turboen når du chipa, den siste bende før turboen er alt for lite når man får opp trykket. det med magnetventilen, problemet kan helt klart oppstå først når den er omprogramert, selv om den har vært dårlig fra før er det ikke sikkert du merker det. har du lest av feilkoder? det kan være gasspjeld også som kødder, eller en coil disse får også mer stress når man chiper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...