Anbefalte innlegg

Bilen min blir utrolig varm i denne varmen, noen forslag til hva jeg kan gjøre med det? det er en 200TQ.. vet ikke hvor varme de kan bli, men den ligger på pluss minus 100 grader

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min blir utrolig varm i denne varmen, noen forslag til hva jeg kan gjøre med det? det er en 200TQ.. vet ikke hvor varme de kan bli, men den ligger på pluss minus 100 grader

 

Har du sjekka termostaten din?

 

Ta den ut så skal det stå på den når den skal åpne. Så legger du den i en kokende kjele med en måler nedi så ser du når den åpner seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du tar den ut så kan du kjenne på slangene som går inn til radiatoren. begge to skal bli varm når termostaten har åpnet. Er det kun en som blir varm er det termostaten eller tett radiator.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessuten må luftføringene rundt radiatoren være på plass (plastikken på siden, over og under radiatoren) for å lede luftstrømmen ordentlig gjennom. Uten disse vil den bli varmere enn normalt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal nok være slik :)

 

Så lenge temperaturen har ligget på 87-90 grader nå hele våren, så er det normalt at den stiger opp til 98-99 nå når det har vært sinnsykt varmt ute..

 

Iallefall min bil er slik, og kjølevifta starter heller ikke før på denne temperaturen..

 

P.S. Kjøleveske med riktig blanding og som står under trykk tåler lett bortimot 120 grader uten å koke.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal nok være slik :)

 

Så lenge temperaturen har ligget på 87-90 grader nå hele våren, så er det normalt at den stiger opp til 98-99 nå når det har vært sinnsykt varmt ute..

 

Iallefall min bil er slik, og kjølevifta starter heller ikke før på denne temperaturen..

 

P.S. Kjøleveske med riktig blanding og som står under trykk tåler lett bortimot 120 grader uten å koke.. :)

 

Skift temperaturgiveren din, evt. termostat. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skift temperaturgiveren din, evt. termostat. :)

 

Har bytta begge temp-giverne OG termostaten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Har problemer med at termostatbryteren på min Competition kun setter igang begge viftene på 95 grader. I utgangspunktet skulle den ene viften startet ved 90grader også begge ved 95grader. Har byttet termostatbryter (sitter skrudd i bunnen av radiatoren, med 3 kontakter) men den fungerer som den skal bare et par ganger... Virker som det første trinnet blir brent eller noe... Noen som kjenner til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.