Mister turbotrykk? A4 1.8T

Anbefalte innlegg

Heisann. Tar å spør her inne før jeg drar på møller å spør (å lurer meg til å sett igjen bilen, med masse sky høye regninger).

Når jeg gir på virker det ut som om bilen ikke alltid for turbotrykk. Jeg har kjørt med vinduet nede, når turbotrykket kommer så plyster turboen, mens når den ikke kommer plystere den selfølgelig ikke turboen. Fra jeg kjøpte den å til for en ukes tid siden, var det MASSE trykk å hente fra 2.000 rpm, men nå er det av og til ikke en dritt. Fikk nok turbotrykk til godt drag mellom 2.000 og ca. 3.750 rpm, men som sagt så hender det (når trykke forsvinner) at jeg må gire ned for å så vente et lysår før trykket kommer. Jeg MÅ gire ned da for å få trykk, jeg klare sjeldent/aldri å hente opp trykket i det giret jeg ligger i. Bilen er en chippa A4 B5 1.8TQ..

På forhånd takk for all hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann. Tar å spør her inne før jeg drar på møller å spør (å lurer meg til å sett igjen bilen, med masse sky høye regninger).

Når jeg gir på virker det ut som om bilen ikke alltid for turbotrykk. Jeg har kjørt med vinduet nede, når turbotrykket kommer så plyster turboen, mens når den ikke kommer plystere den selfølgelig ikke turboen. Fra jeg kjøpte den å til for en ukes tid siden, var det MASSE trykk å hente fra 2.000 rpm, men nå er det av og til ikke en dritt. Fikk nok turbotrykk til godt drag mellom 2.000 og ca. 3.750 rpm, men som sagt så hender det (når trykke forsvinner) at jeg må gire ned for å så vente et lysår før trykket kommer. Jeg MÅ gire ned da for å få trykk, jeg klare sjeldent/aldri å hente opp trykket i det giret jeg ligger i. Bilen er en chippa A4 B5 1.8TQ..

Det kan være magnetventilen din som er gåen. Det er denne som justerer turbotrykket... Det kan også være lambda... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ingen i nærområdet som kan ta en diagnose på bilen da? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte noe snakk om at dem skulle ha med en sånn sak på vårcruisen til Oslo lokallag i dag. Kanksje jeg får skjekka der da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørte noe snakk om at dem skulle ha med en sånn sak på vårcruisen til Oslo lokallag i dag. Kanksje jeg får skjekka der da:)

Ja, de skulle ha med VAG-COM utstyr på cruisinga i dag. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes da var mangnetventilen + at jeg slo 2 felger virkelig skeive på vei til treffet (billig %¤#%¤&%&%& RS4 II felger!!!!) Så kommer coiloveret mitt til neste uke:) Flott at alt skal komme på en gang:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var turbotrykks regulatoren bytta, men jeg får forstatt feil på regulatoren og turbo trykket ligger der som passer bilen best.. : bh :: bråk :

Noen med noe veldig god forslag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig erfaring med dette, men alle sier stadig at man måslette feilkodene man har inne, hvis ikke kan bilen gå i nød-modus.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke noe særlig erfaring med dette, men alle sier stadig at man måslette feilkodene man har inne, hvis ikke kan bilen gå i nød-modus.

Riktig.. Du må få fjernet feilkoden fra ECU vist ikke tror den fortsatt at ventilen er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Magnar og Stig!!! Nå er både bilen min og jeg glad igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Magnar og Stig!!! Nå er både bilen min og jeg glad igjen:)

hva ble den endelige løsningen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skiftet til ny turbotrykksventil/regualtor koble bilen opp mot VAG-COM, så slette feilen. Tut og kjør! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fusker n75j ventilen min på nytt.. 1.5 mnd gammel.. Fa** VAG søppel %&%(&/&/&=?`=?)(%&%#)=(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må vel være reklamasjon ?

Men i tilleg kan du gjerne kjøpe j ventilen ( den har j på slutten av betegnelsen ). Den skal vistnok være bedre...

Du bør kanskje også sjekke om det er dårlig kontakt i kablene til denne ventilen ???

Hvis den får et brudd så ligger jo feilen der til du nullstiller....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset skal skjekke det nærmere, men kan det gå så mye som 1.5 mnd vis det er brudd i kabelen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ha blitt brudd i kabelen etter at du skiftet den? Men kjøp heller en J ventil.. har en slik jeg og du merker en go del forskjell på draget midt i registeret!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo ha blitt brudd i kabelen etter at du skiftet den? Men kjøp heller en J ventil.. har en slik jeg og du merker en go del forskjell på draget midt i registeret!

Men det er jo merkelig at den har funka i 1.5 mnd helt fint da? Eller? Har snakka med en som jobber på møller i dag, han sa kanskje det var noen vakumslanger osm var rotne! For prøv å skjekke ut litt mer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått utbedra dette for en liten stund siden, feilen lå i at vakumslangen som går fra innsuget, var begynt å sprekke.. Ergo jeg hadde aldri trengt å kjøpe noe ny ventil. Men nå funker'n som den skal igjen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var samme problemet som forklart i første post der igjen.. Henger meg med på bølgen at nyere VAG, har hvertfall ikke bedre kvalitet enn en oppladbar drill fra Europris.. Første å siste VAG jeg noen gang kommer til å eie... Dette er rett og slett ræva!! : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.