#1 Skrevet Mai 11, 2006 Har et Goodyear Eagle NCI5 195/65r15v. Dette er en skade på.. Dvs en "byll" på siden av dekket.. ikke slitebanen altså. Noen mener kordene er revnet? Noen som har vært borti dette? Eventuelt er d noen som har et slikt liggende? Ver nemlig ikke barebare å få tak i et nytt.. Har quattro så skulle helst sluppet å kjøpe 4 nye dekk da jeg får 18" chrome om 4-5 uker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 11, 2006 Er nok kordene som har slitnet der ja, kan smelle om det får den riktige påkjenningen, så ikke ta deg helt ut... Men har og vært med på at det har vart ganske lenge da ''byllen'' ikke var så stor, men kjørte med hjerte i halsen. Er vel bare å skaffe seg et dekk i samme dim det vel? Eller helst to da det er krav om like dekk på samme aksling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 11, 2006 Hadde dette symptomet på fjorårets dekk (245/40-18). Er kordene som er slitne ja. Mye av grunnen til dette på mine dekk var at dekka var rimelig gamle (fra 97 eller no). Kjørte med de gjennom sommeren likevell. "Brokken" blei ikke noe merkbart større. Veit ikke om det er noe mer/mindre alvorlig på høyere profil som du har. Trur det går greit å kjøre med dette slik du har det nå til du får de nye hjula. Kommer selvsagt an på hvor ille det er. Hvis du ikke tar sjansen, tar du bare turen innom en dekksjappe og ser om de har liggende noen "oppbrukte" dekk i samme dimensjon. Betaler for omlegging og kjører til du får nye hjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 11, 2006 Det som har skjedd er at du har fått separasjon i lagene i dekket... Ikke bra å kjøre med nei... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 11, 2006 Var i en dekkhaug og fant to dekk i netsen samme type.. samme profil og merke bare ikke samme hastighetsprofil.. Får se om jeg bruker di da Fant åsså 3 stk 245/40-zr18 Nokian RSI som så nesten helt ubrukt ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...