Hvordan skru av dørdeksel på bakluke C4 avant

Anbefalte innlegg

Noe skrangler litt inni bakluka. Bagateller er som regel mest iriterende : bh :

Men finner ikke ut hvordan jeg får av dørtrekket/deksel. Har skrudd ut de to skruene i midten (ved håndtaket inni) og en på hver side. Men sitter jo like bra. Har prøvd å lirke litt, men uten resultat. Er det bare å dra av eller?

Føler meg ikke helt smart nå :o

 

Takker for all hjelp...

 

( : klø : Må jo begynne å lure på om hvordan jeg klarer å knytte skolissene mine.)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på om det er et deksel til å åpne på s4 slik som s6'n. Disse vippes ut endene av stoffet. Det er disse man åpner for å skifte lyspærer. Hvis det ikke er slike på den, er det bare å nappe den ut. Skyves litt nedover ved vindusviskermotoren.

 

ikke veldig godt forklart men.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke det stoffet jeg tenkte på. Det som vippes ut for å skifte lyspærer er lik på min. Tenkte på hele "ramma". Har vel funnet ut at det er klips i nedkant av luka. Så om ingen har noen bedre forslag, røsker jeg til...... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske at det sitter noen skruer her som du må løsne. muligens 3 stk på hver side. ellers river du av plastfestene noe jeg gjorde på s6'n. Fant ut etterpå at det var luker til å åpne.. hehe...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener å huske at det sitter noen skruer her som du må løsne. muligens 3 stk på hver side. ellers river du av plastfestene noe jeg gjorde på s6'n. Fant ut etterpå at det var luker til å åpne.. hehe...

 

Men er disse ute så er det bare å nappe det ut. Håper ikke jeg blir erstatningspliktig hvis det ryker noen fester :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må vel også av med de pynte plast listene som sitter ytterst på hver side av luka inni, disse er bare klipset fast, og den lista som sitter i topp (har du rullegardin sitter det to skruer inni hakene som gardinen hektes på).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første du må gjøre er å nappe løs plastdekslet som sitter over ruta.Det er festet med klps av den typen som de fleste dørtrekk var festet med på 80-tallet.

Deretter fjerner du dekslene på siden av ruta. De er festet med stål-klips. Bare å dra rett ut.

Når du har løsnet de 4 skruene (2 på sidene og 2 inni håndtaket) som sitter påp det store dekselet, er resten av dekselet festet med samme type klips som dekslet over ruta.

Håper dette hjalp.

Lykke til

Ps. Er litt spendt på hva som skramler. Har samme problem på min C4, men har ikke prioritert dette....: vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ps. Er litt spendt på hva som skramler. Har samme problem på min C4, men har ikke prioritert dette....: vinke :

 

Takker for "fremgangsmåten"! :glad:

 

Når det gjaldt skranglinga var det værre å lokalisere. Fant ikke noe som var direkte løst bak der. Mulig det er stengene til dør-/låsemekanismen som rangler borti plasten i dørdekslene. Kommer også lyder fra alle plastdelene som "gnisser" inntil hverandre når luka er igjen. Må vel prøve å smøre med ett eller annet.

 

Fant likevell ut noe som gjorde det litt stillere. Dørdekselet som ligger under vinduet er festet i noen spor/hakk ca 15 cm på hver side av vindusviskermotor (en ser ikke disse utenifra). Disse festene var litt slappe og dekselet hadde "mistet taket". Trykket bare dekselet bedre inn etter jeg hadde satt det på plass igjen. Raslet litt mindre da ihvertfall......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for "fremgangsmåten"plastdelene som "gnisser" inntil hverandre når luka er igjen.

 

Møbelknotter er genialt til sånne type ting. (slike filtbiter med lim som man skal ha under møbelføtter for å skåne gulvene) Disse får man kjøpt på dagligvareforretninger bl.a

 

I værtfall bra for å lokalisere lydene.

Hadde etpar av de på min s4, i bakluka.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.