Reparasjonssett til bakruteviskermotor - Audi

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til at det finnes reperasjonssett til motor for bakrutevisker til en Audi A6 Avant 2000-mod? Har funnet et VAG-delenummer som heter 8L0 998 711.

 

Dette skal etter sigende være et reperasjonssett til viskermotoren (8L0 955 711 B). Har en mistanke om at dette kan være et sett for å reparere vindusspylerrøret som går gjennom akslingen som viskerarma sitter på.

 

Noen som kan sjekke hva dette settet inneholder og evt hva settet koster? :) Noen som har kjøpt dette settet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke pris, men det består hvertfall av følgende:

  • Drivaksel
  • Dyse
  • Pakning
  • Tetningsring
  • Tilslutningsrør

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering til min egen post...

 

Reperasjonssettet kostet litt over 400 kr, og det var ganske bra med deler som var med. Ny drivaksel, nytt tilslutningsrør, ny papirpakning mellom motor og motordeksel, ny spylerdyse, o-ringer og fett til å smøre tannhjul osv. Brukbar bruksanvisning var også med.

 

Vil i alle fall løse problemet til de som har trøbbel med at spylerdysa følger med rundt når bakruteviskeren kjører, den skal altså spyle rett opp...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessant... Blir jo nesten utelukkende bytta hele motorer på merkeverstedene pga. dyse som følger med rundt. En ting er jo at dysa ikke treffer ruta skikkeli, men når det blir innvendig lekkasje kan jo låsen ta skade av det.

 

Bra du fant dette settet, for du som ordner det sjøl da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt at verkstedene bytter hele klumpen, det er nok det rimeligste totalt sett.

 

Jeg gjorde det selv, fordi jeg snart skal bytte inn bilen, og da orker jeg ikke å kaste flere penger etter den :)

 

Selve reparasjonen er så enkel at den kan alle klare, jeg har hånda full av tommeltotter, og fikk det til likevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner godt at verkstedene bytter hele klumpen, det er nok det rimeligste totalt sett.

 

Jeg gjorde det selv, fordi jeg snart skal bytte inn bilen, og da orker jeg ikke å kaste flere penger etter den :)

 

Selve reparasjonen er så enkel at den kan alle klare, jeg har hånda full av tommeltotter, og fikk det til likevel.

 

Hvor var det du kjøpte dette? og finnes det til min audi?

 

 

mvh

Robin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reparasjonssettet fås kjøpt hos din autoriserte forhandler av originale deler... :)

 

Om det finnes til din bil, kan forhandleren svare på, vil jeg tro.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : Skal den spyle rett opp hele tiden ? Heh, da er det feil med min også i tillegg til at den nekter å gå 95% av tiden. Kommer bare halveis opp på ruta og stopper der, ser veldig bra ut, men ser rundt meg på veiene at jeg tydligvis ikke er eneste i byen med akkurat det problemet : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette røret som sitter i motoren finnes også som en løs del til C4 Avant.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer att du får dette løst til C4, men passer det i de nyere Pussermotorene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.