UFO fjærbein, hjelp til å montere senkesett!

Anbefalte innlegg

Skal til å montere eibach fjærer på S4'en. 1993 AVANT 2.2T.

 

 

Bak er jo dette ingen sak, men foran på bilen har vi da disse UFO bremsene, var av med hjulet en tur idag å kikket, men skjønnte ikke stort..

 

1. Hvordan løsner jeg fjærbeinet?

2. Hvor/ hva av bremser må av?

3. Må spindelen også av? eller er fjærbeinet delt??

 

 

Har senket masse biler før, men da med delte fjærbein, eller bakhjulstrekk:o

 

Noen som kan hjelpe meg? Har desverre ikke noen bilder tilgjengelig på denne maskinen: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å dette er det INGEN som kan?? Enda så mye som det skrives om UFO for tiden.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må drivakselen løsnes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kun drivakselbolten i navet, nr 11 på tegningen i den gamle tråden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, kun drivakselbolten i navet, nr 11 på tegningen i den gamle tråden.

 

Rett, eller vrang gjenget skrue?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett, eller vrang gjenget skrue?

meiner det er rett.. men bruker å sitte godt.. løys den før du demonterer bremser.. få noen til å trykke på bremsa når du løyser den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og husk å bytte den bolten.. Den følger med i settet for drivakselmansjett, så er mansjetten 'aldri' byttet, så gjør det mens du er i gang! (De innerste også, den venstre er i hvertfall svært utsatt for varmen fra eksosen..)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og husk å bytte den bolten.. Den følger med i settet for drivakselmansjett, så er mansjetten 'aldri' byttet, så gjør det mens du er i gang! (De innerste også, den venstre er i hvertfall svært utsatt for varmen fra eksosen..)

 

 

Mansjettene så meget bra ut, MÅ bolten byttes? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekkbolt så vidt jeg vet, og da er det litt gambling å bruke den igjen.. (manualene sier den skal byttes.)

Men jøss, flere her har sikkert kjørt masse km på brukte bolter, og det er mange som røyker som ikke får kreft også.. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strekkbolt så vidt jeg vet, og da er det litt gambling å bruke den igjen.. (manualene sier den skal byttes.)

Men jøss, flere her har sikkert kjørt masse km på brukte bolter, og det er mange som røyker som ikke får kreft også.. :D

 

 

hehe.. byttet bolter jeg! bærearmer på begge sider å:)

 

Takk for hjelp folkens;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.