Tenningsfeil, gåen coil??

Anbefalte innlegg

Har i lengre tid plagdes med at bilen min, Audi 80 1.8 PM, 90-mod fusker når man tråkker ned gassen. Spesielt når bilen får litt belastning, som gjennom rundkjøringa, eller opp bakker.. Av og til nøkker det virkelig ille, og jeg irriterer meg j**** over det! : bh : Plugger, ledninger, rotor og lokk er nytt.. Noen som har noe tips til hva det kan være?? VELDIG takknemlig for svar!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg prøver også og finne ut av lignende feil, antakelig samme feil.

Fikk tips å sjekke kontaktene til dysene.

Du har vel, som meg, én stk. coil. Og jeg regner med at hvis en coil ryker, så er det stopp.

Jeg har det sånn at det kan virke som at det er periodisk. Noen ganger oppleves det svakt, mens andre ganger lugger det skikkelig. Det kan jo kanskje tyde på kontaktfeil/dårlig kontakt, på ett eller ett annet som har med tenning og gjøre.

Jeg så mørkt på min feil når jeg leste at du har byttet plugger, pluggledingene, rotor og fordelerlokket. Jeg var nesten skråsikker at det kunne være det. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, nettopp.. Av og til funker alt bare fint, men andre gang lugger det FÆLT! Så blir vel til at man bare må begynne å gå over alt av kontakter, ledninger til coil osv. og, ja, har kun én coil. Irriterende til tider!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke undersøkt noe mer? Hadde vært interessant å vite hva det kunne være.. Finner ikke ut! Skal se over litt slanger, etter mulige sprekker osv.. Men er fortsatt ikke helt sikker! Mulig jeg må stikke på høggeriet, og hente meg en coil der, vet der står en bil lik min.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk, som du var inne på, sprekkr i innsuget, slanger, rør, også de til veivhusventilasjonen.

Hvis du har innsprut "forgasser" type, som en stor klump på manifolden, sjekk at denne sitter fast. gummien mellom der er en gjenganger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! :) Skal sjekkes iløpet kort tid, og ja, har sånn gummiklump der.. Må se mere, blir gal av at bilen hopper av og til!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt liknende problemer med en defekt hallgiver i fordeleren .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke litt, må bare få bilen tilbake fra forstillingskontroll. Fikk jo ikke henta den igår da.. : bh : Skal først prøve med sikaflex utenpå flensen til "forgasseren", ifall det kommer luft inn noen plass der.. Så er det slanger/koblinger, vet at slanger fra veivhusventilasjon, og opp til luftfilter er teipa sammen av han som hadde bilen tidligere. Noen som vet hvordan man sjekker om hallgiveren er ødelagt da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bruke et scoop for å få frem en slik feil.Enkleste er å prøve med en fra en annen bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Skal prøve å se hva jeg får tak i! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var faktisk fordelerlokket som var årsaken til luggingen på min bil.

Hvordan går det med deg, finner du ut årsaken??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har slutta å lugge nå.. Kobla fra en vakuumslange framme på luftinntaket, virket som at kaldluftsspjeldet var lukket.. At motoren kun fikk varm luft fra manifold! Ble straks bedre når jeg fikk ordnet det! :) Du har ikke tilfeldigvis et par fjærklemmer liggende? Må hive meg til å bytte litt.. :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.