Merkelig start problem på bilen min?

Anbefalte innlegg

Heisann

 

fra ca en uke siden har jeg hatt ett litt merkelig problem med startinga av motoren min.

 

Hele problemet er att når jeg skal starte bilen så må jeg kjøre den lenge på starteren før den først begynner å "rulle" seg oppover til tomgang..

 

Men vis jeg for eksempel drar ett halvt sekund på starteren, så drar tilbake og frem igjen for å starte så starter bilen med en gang..?

Alltid så starter bilen helt normalt som den gjorde for 2 uker siden på Andre forsøk.

 

Ble mye start ord her gitt.. ;)

 

Noen som har opplevd noe liknende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har ikke lekasje i en vakumslange da??

 

min starta ALDRIG på første forsøk før.

måtte som du sier, kjøre starteren ett par runder først.

så starta den altid på andre forsøk.

 

det viste seg værtfall å være slangen som går mellom innsug og bremsekraft forsterkeren som var sprukket...

 

etter bytte starter den like lett når den er kald og varm.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

starteren er det ikkeno problem med, mistenker bensin systemet som ikke klarer å bygge opp bensintrykket ved første start, eller noe..

 

Fikk i hvertfall det som en ide av en kamerat..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke starteren nei... var ikke det jeg mente..

 

sjekk vakumslangen med 90graders bøy som går inn på innsuget (bakunder forgasser).

 

den er sikkert sprukket på "utsiden" av vinkelen..

 

de slangene morkner og sprekker stadig vekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åja,, ja jeg får se etter, men nesten finni ut problemet. er nok bensinrele ellerno, når jeg hører pumpa sirkulerer når jeg slår på tenninga starter bilen alltid,,;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.