Er RS2 bensinpumpa den samme som til S4/6?

Anbefalte innlegg

Hei, skulle bestille ny rs2 bensinpumpe til oppgraderingen min i dag, der sier delelev. at det er samme delenummeret som til S6 (2.2T) Kan dette stemme?

 

Det er vel høyere trykk/leverings egenskaper på Rs2 pumpa vel :klø :

 

I såfall (om det ikke er samme pumpa) har dere ett delenummer jeg kan gi han til sjekk?

 

På forhånd takk, dette haster litt, Våler kryper innpå:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke samme pumpa, standard til s6 er en VDO pumpe mens RS2 er en Bosch-pumpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men er det noen som har delenummer på de to, som evt. viser at de er forskjellige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men er det noen som har delenummer på de to, som evt. viser at de er forskjellige?

 

be om pumpe til en s6+ den er lik rs2 og 1000 lapp biligere.

kan sjekke i etka når jeg kommer hjem.. men mener at i 2006 av etka . har rs2 og s6 samme delenr.

 

s6+ pumpa passer i allefall rett ned i reservaret uten noen form for modding.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

be om pumpe til en s6+ den er lik rs2 og 1000 lapp biligere.

kan sjekke i etka når jeg kommer hjem.. men mener at i 2006 av etka . har rs2 og s6 samme delenr.

 

s6+ pumpa passer i allefall rett ned i reservaret uten noen form for modding.

 

Det er det sistnevnte som er viktig samt trykket.. Leverer S6+ pumpa lik megde bensin som rs2 da? Dvs. mer enn den originale S6 pumpa: klø : :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det sistnevnte som er viktig samt trykket.. Leverer S6+ pumpa lik megde bensin som rs2 da? Dvs. mer enn den originale S6 pumpa: klø : :)

 

Vel aner ikke hvor mye hk det ble etter mapping av min men.. kjører med et ladetrykk på 1.5 1.6 og den duger jo til det så.. da skulle det holde..

om du ikke skal så mye over 350 hk.

 

den leverer mer en den orginale ja.. den er omtrent dobelt så lang som den orginale s6 pumpa.. og helt lik rs2.. bortsett fra en bokstavkode på delenr

 

er vel over 330 hk i den 4.2 s6 + mener jeg.. mulig jeg tar feil men..

i allefall holdt den fint til ladetrykk opp til 1.8 bar da jeg var og mappa.. men det skortta på for liten wg hos meg.

 

og når du skal mappe si fra jeg kjenner til en i sverige som fikser det ganske så rimelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha pumpe med større kapasitet så kjøp pumpe til en modell som har det gamle mekaniske innsprøytningssystemet (CIS). Disse har litt større diameter og har mye større kapasitet enn f.eks. en RS2 pumpe. Folk har kjørt 500+ med pumper beregnet for 136hk 2.2 5'er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne pumpa bolt on i mitt festesystem i tanken Roger, eller skal denne ligge utenfor? Er veldig interessert i å få den i original braketten oppi tanken!

 

OT: hva var problemet med wastegate? for liten? Hvilken er å anbefale? Kan man bare bytte fjæra?

 

Har ett håp om å få rundt 380Hk, men vet jo ikke, skal på rullende landevei til mandag, og så etter mapping...

 

ES tuning skal mappe den Roger Ivar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er denne pumpa bolt on i mitt festesystem i tanken Roger, eller skal denne ligge utenfor? Er veldig interessert i å få den i original braketten oppi tanken!

 

OT: hva var problemet med wastegate? for liten? Hvilken er å anbefale? Kan man bare bytte fjæra?

 

Har ett håp om å få rundt 380Hk, men vet jo ikke, skal på rullende landevei til mandag, og så etter mapping...

 

ES tuning skal mappe den Roger Ivar...

 

den passer rett oppi der den gamle sitter.. bare dytte den ned og den sitter fast.. bare påse at den detter ned siste hakket.. må vris litt så smetter den på plass..

 

den pumpa er litt lengre en den orginale så det butter litt i tankveggen ved nedsetting det er det eneste. så litt muskelkraft må till.. men det skulle vel ikke være noe problem?

 

hadde ES vært min nabo hadde jeg og mappet der men.. det ble billigere og rulle til søtabror:)

 

lykke til..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var trøbbelet med wastegaten din Roger Ivar?

 

Hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den passer rett oppi der den gamle sitter.. bare dytte den ned og den sitter fast.. bare påse at den detter ned siste hakket.. må vris litt så smetter den på plass..

 

den pumpa er litt lengre en den orginale så det butter litt i tankveggen ved nedsetting det er det eneste. så litt muskelkraft må till.. men det skulle vel ikke være noe problem?

 

Hvis S4 pumpa er like stor i diameter som RS2 vil det vel bli trangt? Tror diameteren på de "gamle" k-jetronic pumpene er større. Den som satt i min gamle -89 2.2 CQ hadde like stor diameter som 044 pumpe den ble erstattet med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfland, er S6+ pumpa å foretrekke for meg tror du, så lenge jeg er ute etter mer bensin og "bolt-on" tanken min henger veldig fast i huet mitt: klø :

 

Den leverer mer enn originalpumpa da? Noen som har tall på dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva var trøbbelet med wastegaten din Roger Ivar?

 

Hehe..

 

 

den ble for liten.. klarte ikke waste unna nok. på høyere trykk en 1.6 bar.. ladetrykket ble veldig ustabilt.. og på høye gir så klarte den ikke slippe ut trykket så lade trykke jokka seg nesten opp til 2 bar på 5 og 6 gir. og det var ikke helt sundt men fan så det gikk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis S4 pumpa er like stor i diameter som RS2 vil det vel bli trangt? Tror diameteren på de "gamle" k-jetronic pumpene er større. Den som satt i min gamle -89 2.2 CQ hadde like stor diameter som 044 pumpe den ble erstattet med :)

 

 

rs2 s6+ pumpa smyger seg fint nedi s6 en.. :) passer perfekt.. ingen modding trengs.. allefall gjorde det det ikke på 95 modellen min. bolt on..

men det er fordel og få med bensinslangen som hører til for den har en mer solid tilkobling en orginalpumpa, tilkoblingen er mer lik den som er i lokket på tankåpningen... samt el tilkoblingen er og ulik.. men ingen problem. jeg kjøpte min pumpe fra en hugger i sverige ga 800 svenske for den. med slange og el tilkopling.

 

du kan og bruke en pumpe fra walbro tro du får tak i ei slik til 1200 i sverige.. den leverer 255 L

om du søker litt på http://www.traderamotor.com så mener jeg det er en kar der som selger slike.. men disse pumpene støyer en del har jeg hørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ble for liten.. klarte ikke waste unna nok. på høyere trykk en 1.6 bar.. ladetrykket ble veldig ustabilt.. og på høye gir så klarte den ikke slippe ut trykket så lade trykke jokka seg nesten opp til 2 bar på 5 og 6 gir. og det var ikke helt sundt men fan så det gikk :)

 

Er det std. at man får trøbbel med dette da? Har jeg ikke hørt om før tror jeg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det std. at man får trøbbel med dette da? Har jeg ikke hørt om før tror jeg...

 

 

akkurat det vet jeg ikke . men vet om folk som lader 1.8 på orginal wg.. men det var det jeg prøvde på og det ble som sakt en smule ustabilt.. .. es burde vel ha litt mer peil på det området.. men du trenger i allefall og bytte ut wg fjæra med en som er litt strammere. event og skifte magnetventilen din.. før du mapper..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare tull å si at wg ikke orker mer enn 1.6+ i trykk har vell motorer opp mot 700hk som har brukt dette uten problem..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel bare tull å si at wg ikke orker mer enn 1.6+ i trykk har vell motorer opp mot 700hk som har brukt dette uten problem..

 

 

ikke se på meg. sa kunn at på høye gir .. klarte den ikke slippe ut trykket.. slik at ladetrykke bevegde seg opp mot 2 bar.. hvorfor det skjedde kan ikke jeg svare på.. mannen med pc sa det var forde wg ikke klarte henge helt med..

 

jeg kunne gjerne kjørt med 1.8 i trykk . men jeg er jo intrisert i og ha motoren i behold litt til

da jeg kjører med orginale råder etc .. så er trykk opp mot 1.9 2.0 litt skadelig i mitt tilfelle..

så da ble det 1.6 på max

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat det vet jeg ikke . men vet om folk som lader 1.8 på orginal wg.. men det var det jeg prøvde på og det ble som sakt en smule ustabilt.. .. es burde vel ha litt mer peil på det området.. men du trenger i allefall og bytte ut wg fjæra med en som er litt strammere. event og skifte magnetventilen din.. før du mapper..

 

Magnetventilen skiftes fordi? til en annen enn orig. eller til en ny original??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Magnetventilen skiftes fordi? til en annen enn orig. eller til en ny original??

 

 

det hender den blir litt slapp med årne og dermed ikke kalrer og holde tett. slik at opparbeidet ladeltrykk slipper ut.. men om du trenger og bytte den finner du lett ut ved og gi flat pedal på feks 3 eller 4 gir i en bratt bakke.. holder trykket seg konstant.. er den ok.. går den opp til max får så og dette ned litt og så vidre så kan det være lurt og bytte den (kort forklart det kjennes ut som du skulle ha sluppet opp gassen for så og trampet den ned igjen).. jeg byttet min av den grunn.. koster 650.- på møller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det var jo ikke verst pris på den det nei!

 

Det blir nok en S6+ pumpe og tenker jeg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.