#1 Skrevet Mai 12, 2006 Hva anbefaler folket? har en Sort bil og har noen fine "hologram" langs siden etter vinteren. Jeg kunne tenkt meg å gått løs med en 3 stegs prosess. Ser autoglym har "Ultra Deep Shine", har meguiars noe tilsvarende? Hvordan er Gold Class polishen til Meguiars? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2006 prøvde meguiars på en bil til en kammerat i fjor sommer, 3 stegs... bilen ble veldig fin etter behandling, men tapte seg fort.. Prøvde med autoglym 3stegs, ble like fin å varte mye lenger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2006 Blir hip som happ..autoglym varer litt lengre maybe, men jeg syntes personlig Maguiars har bedre produkter..bedre shine 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2006 Hvilke er lettest å jobbe med da?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2006 Hvilke er lettest å jobbe med da?? Nå bruker jeg kun Autoglym og må si det er veldig lett og jobbe med, både for hånd og med maskin. Har du sort bil skal du prøve "Ultra deep shine" som polering og "extra gloss protection" etter polering. Jeg har alltid brukt det og er kjempefornøyd. Ser ingen grunn til å prøve noe nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2006 Meguiars er oljebasert og autoglym krittbasert med autoglym blir det mye hvitt støv etter polering så du må tørke av etterpå dette slipper du medmeguiars som er oljebasert og dermed mye bedre, når du er ferdig med å polere så er du ferdig slipper dette støv dritten: rock : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2006 Meguiars er oljebasert og autoglym krittbasert med autoglym blir det mye hvitt støv etter polering så du må tørke av etterpå dette slipper du medmeguiars som er oljebasert og dermed mye bedre, når du er ferdig med å polere så er du ferdig slipper dette støv dritten: rock : Det som er dritt med Autoglym ja, og når det samtidig er en del mer jobb så brukes det stort sett Meguairs når jeg bruker det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2006 Hvilke er lettest å jobbe med da?? Autoglym er lettest å jobbe med ja, men som sagt blir endel hvitt støv..maguiars er litt hardere å jobbe med men gir bedre resultat som regel og uten dette støvet Her går det i maguiars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 14, 2006 Glym her.. Særlig på sort bil (som vi har tre av..) er det i hvertfall det beste jeg har prøvd, er en stund siden jeg prøvde Meguiars, men de får jo bra karakterer ser jeg.. Ultra deep shine er helt knall sammen med poleringskluten til Glym, har aldri sett bedre resultat med mindre solstriper enn med den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 15, 2006 Blir hip som happ..autoglym varer litt lengre maybe, men jeg syntes personlig Maguiars har bedre produkter..bedre shine Enig. Meguiar´s "ScratchX" er et rent vidundermiddel, om man legger litt innsats til. (se vedlagt bilde) Forøvrig vil jeg jo si at hvitt støv ikke er problem om du har en mikrofiberklut. Og det bør alle ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 15, 2006 Enig. Meguiar´s "ScratchX" er et rent vidundermiddel, om man legger litt innsats til. (se vedlagt bilde) Forøvrig vil jeg jo si at hvitt støv ikke er problem om du har en mikrofiberklut. Og det bør alle ha! Microfiberklut er et MUST!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 15, 2006 microfiber klut er bra på området, men fy fader så jævlig motbydlige de er å holde i osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 15, 2006 Hmmmmm dette gjorde ikke saken noe enklere...hehehe...har meguiars en 3stegs linje? eller kan jeg bruke scratch x til lakkrens? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 15, 2006 Hmmmmm dette gjorde ikke saken noe enklere...hehehe...har meguiars en 3stegs linje? eller kan jeg bruke scratch x til lakkrens? Meguiar´s har tre-stgs og femstegs. Sjekk ut http://www.meguiarsonline.com Du kan bruke scratchx som en lakkrens. -Men kjør på med polish før du legger på voks. Men jeg vil anbefale at du bruker scratchx på panser, dørhåndtak og ellers hvor du har riper. -Det er såpass tidkrevende jobb for å få det bra at du bør bruke en lakkrens på de store partiene. Jeg tok bilen gradvis; panser og forskjermer først, sidedørene dagen etter osv- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 15, 2006 Takk for alle tips. tror jeg går for Meguiars Deep Crystal System 3stegs serie. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 15, 2006 Takk for alle tips. tror jeg går for Meguiars Deep Crystal System 3stegs serie. Gjør det, MEN: bytt ut den rense greia der (step 1) i Meg-serien med en flaske 3M Finishing material og du får en dybde i lakken du aldri har sett maken til + at den tar alle overflateriper. Fåes ikke kjøpt i butikken, men snakk med en lakkerer eller noe som kanskje kan org. en til deg. For best effekt, bruk maskin! (men ikke for mye = klarlakken brenner seg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 16, 2006 Post bilder når du er ferdig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 16, 2006 Blir å bestille en helt drøss med meguiars produkter direkte ifra meguiars i usa. Kompis som bor i statene så han sender det til meg. digg med 1/4 av norsk pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 16, 2006 Blir å bestille en helt drøss med meguiars produkter direkte ifra meguiars i usa. Kompis som bor i statene så han sender det til meg. digg med 1/4 av norsk pris. bastard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...