#1 Skrevet Mai 12, 2006 Når jeg drar i parkeringsbremsen, og så slipper igjen, henger høyre bremsecalipper igjen på bremsene. Om jeg legger meg under bilen, og drar armen som wire'en til parkeringsbremsen er koblet til opp igjen, henger ikke bremsene lenger. Må jeg skifte calipper, wire, eller går det å reparere? Er det evnt. noen som har å selge? (koster tett på 2000,- kr. for originalt) Takk for hjelp.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 12, 2006 Og det er til hva slags bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 12, 2006 Og det er til hva slags bil?TT tipper jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 12, 2006 Du kan først prøve å dra i wire, i stede for selve armen.. Dersom armen går tilbake når du drar i wire så er det wire som er problemet. (Det er ofte defekt/treg wire som starter problemet - for lite bevegelse her og det står fast i kalipper senere) Jeg er litt usikker på hvordan det er med TT, men jeg har overhalt bak kalippere til andre Audi. Får sett på Mekonomen og Biltema. Det er noe klatt å overhale, men det er enklere om du lager deg et verktøy med et rør sveiset fast til en liten tvinge for å holde på plass fjæren når du fjerner/monterer låseringer. En kan også montere retur fjær fra Ford, vet ikke hvilken modell, anter det er Scorpio/Siræva. Denne fjæren er noe kraftigere, og drar dermed enklere tilbake wire Har også sett at en borer hull, gjenger opp og monterer en smørenippell inn mot akslingen til "håndbrekk armen på kalipper. På den måten får en smurt opp dritten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 12, 2006 Har også sett at en borer hull, gjenger opp og monterer en smørenippell inn mot akslingen til "håndbrekk armen på kalipper. På den måten får en smurt opp dritten Har lest litt om det jeg også. Fant en guide på nordicaudi.. Men hvis man monterer smørenippel in mot akslingen til hånbrekkhendelen, hvor går det fettet som blir til overs? Man kan jo pumpe ganske mange bar med en fettpumpe... i verste fall kan calipperen sprekke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 12, 2006 Og det er til hva slags bil? I motsetning til deg, skriver jeg i profilen min hva slags bil jeg har! Om du ENDA ikke har fått med deg hvilken bil det er snakk om, er det en Audi TT.... Så, kanskje du NÅ har ett forslag om hva jeg kan gjøre. Evnt. få kjøpt billig calipper? Nytt calipper koster 1911,- kr. (sinnsykt spør du meg) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 12, 2006 I motsetning til deg, skriver jeg i profilen min hva slags bil jeg har! Om du ENDA ikke har fått med deg hvilken bil det er snakk om, er det en Audi TT.... Så, kanskje du NÅ har ett forslag om hva jeg kan gjøre. Evnt. få kjøpt billig calipper? Nytt calipper koster 1911,- kr. (sinnsykt spør du meg) er vell ikke noe problem å plukke hele calipperen i småbiter, gjøre alt rent og pent, å sette i nye pakninger å slikt (reppsett) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 12, 2006 Hadde samme problem på min forrige bil og jeg måtte bytte calipper... Dette var da en Golf GTI 92mod. Mulig Geir Olav sin ide funker, men det prøvde jeg ikke før jeg byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 12, 2006 I motsetning til deg, skriver jeg i profilen min hva slags bil jeg har! Om du ENDA ikke har fått med deg hvilken bil det er snakk om, er det en Audi TT.... Det står i signaturen min hva slags bil jeg har (Einser) men jeg skrur på mange forskjellige derfor jeg spurte Så, kanskje du NÅ har ett forslag om hva jeg kan gjøre. Evnt. få kjøpt billig calipper? Nytt calipper koster 1911,- kr. (sinnsykt spør du meg) Plukk det fra hverandre og smør opp og skift eventuellt pakninger. Regner med det er ganske likt som på GolfIV der jeg måtte gjøre det samme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...