Anbefalte innlegg

Har tilgang på kompressor og sprøyte, men jeg har aldri lakkert før. Er dette noe man ikke bør gjøre som nybegynner? Og er det vanskelig? Hvis jeg skal prøve har dere noen råd?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

først av alt, er det store flater så burde man ikke gjøre det selv! har smertefullt erfart det selv... men hvis du skal gjøre det så ta og øv deg litt på et eller annet som det ikke er så farlig med og husk å ha jevne sprøyt.... begynn å spraye før du treffet objektet du skal lakkere og avslutt etter du har lagt på strøket, jevn bevelgelse er veldig viktig..... og å ikke pøs på med lakk, bare flere nesten gjennomsiktige lag som bygger seg opp til et tett lag....

også burde du lakkere evt hjørner og krinkelkroker før flater for best resultat.... men som sagt øv først til du føler at du mester det.. og start alltid forsiktig.... håper det var til hjelp :)

og husk klarlakk

mvh

Robin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

først av alt, er det store flater så burde man ikke gjøre det selv! har smertefullt erfart det selv... men hvis du skal gjøre det så ta og øv deg litt på et eller annet som det ikke er så farlig med og husk å ha jevne sprøyt.... begynn å spraye før du treffet objektet du skal lakkere og avslutt etter du har lagt på strøket, jevn bevelgelse er veldig viktig..... og å ikke pøs på med lakk, bare flere nesten gjennomsiktige lag som bygger seg opp til et tett lag....

også burde du lakkere evt hjørner og krinkelkroker før flater for best resultat.... men som sagt øv først til du føler at du mester det.. og start alltid forsiktig.... håper det var til hjelp :)

og husk klarlakk

mvh

Robin

Takk, akkurat det jeg ville vite. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig lufttrykk på sprøyta og en kompressor som klarer å levere det trykket jevnt over lengre tid er også viktig. Husker ikke eksakt trykk men....Metallic lakk er også vanskeligere å legge enn en "vanlig" lakk.

For å kunne oppnå et bra resultat er det uansett grunnarbeidet på forhånd som må være 100%. ( sliping/retting/sparkling etc )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ganske nyttig!! SORRY STOOORE bilder, men er linket fra en side...

omlakkeringavbilen1.jpg

omlakkeringavbilen2.jpg

omlakkeringavbilen3.jpg

omlakkeringavbilen4.jpg

omlakkeringavbilen5.jpg

omlakkeringavbilen6.jpg

omlakkeringavbilen7.jpg

omlakkeringavbilen8.jpg

omlakkeringavbilen9.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er ganske nyttig!! SORRY STOOORE bilder, men er linket fra en side...

Denne forklaringen likte jeg! : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er en ting en ufaglært alltid vil slite med.... og det er å få jevn dekning over store uprofilerte flater som f.eks en stor dør. Jeg har sett på mange ganger, og jeg hadde aldri fått det til selv :)

Men beskrivelsen over var jo fin. Kanskje man får et bra nok resultat.

mvh,

Ørjan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne forklaringen likte jeg! : ja :

Samme her. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låner denne tråden ettersom det er snakk om DIY Lakkering.

Jeg har i dag fått farge, tynner, klarlakk og herder. Fremgangsmåten herfra er jeg litt usikker på. Tynneren er til lakken, og herderen er til klarlakken, kan det stemme?

Jeg har også fått en boks med reducer .. noen som vet hva dette er? :o

Lurer også på hva som er best å gjøre med listene. De er jo ikke flate, men har masse små bumps, sort of. Er det best å lakkere med grunning for så å pusse ned, eller er det bedre om jeg får tak i noe filler?

Regner med at jeg må pusse ned med filler også, men kanskje ikke like mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer med eit spm eg og.

eg tenkte å sprøyte bilen min med fyller sjølv. er det vanskelig??

tenkte og å lakke motorrommet sjølv med metaliclakk. er dette ein finplass å prøvelakkere sjølv??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer med eit spm eg og.

eg tenkte å sprøyte bilen min med fyller sjølv. er det vanskelig??

tenkte og å lakke motorrommet sjølv med metaliclakk. er dette ein finplass å prøvelakkere sjølv??

Jeg hadde prøvelakkert et sted det er lett å pusse ned, og motorrommet er ikke det letteste å pusse kan jeg tenke meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.