montere el. stoler i Audi 100 (typ44)

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle sette el. stolene fra 200ern inn i bilen nå. Har noen spørsmål:)

 

jeg kommer ikke til å bruke minnet da det er i høyrestolen(engelsk delebil). er det bare å se bort fra den kontakten da?

 

Ellers er det vel bare å koble inn + og jord på kontakten via et rele som er styrt av tenningen...holder det med 4kvadrat?

 

Passer det rett inn på festene til de gamle stolene eller må de bygges om noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stolene skal passe rett på de samme festene. På passasjersetet er det bare å koble på strøm, en 4kvadrat bør holde bra. Kan ikke tenke meg at det er mer enn 2.5 orginalt. På førersetet virker det som om alle motorene er koblet via kontrollmodulen for minnet, så jeg antar du må prøve å koble deg forbi det på et vis. Har ikke fått kloa i el.skinn enda, så jeg har ikke noe erfaring på det punktet (enda) :)

vedlagt et lite pdf-skjema over minnekretsen til førersetet.. enjoy :)

memseat.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte jeg skulle sette el. stolene fra 200ern inn i bilen nå. Har noen spørsmål:)

 

jeg kommer ikke til å bruke minnet da det er i høyrestolen(engelsk delebil). er det bare å se bort fra den kontakten da?

 

Ellers er det vel bare å koble inn + og jord på kontakten via et rele som er styrt av tenningen...holder det med 4kvadrat?

 

Passer det rett inn på festene til de gamle stolene eller må de bygges om noe?

på s4en t kompisn min var det andre fester i gulve.. de manuelle stolan har eit feste forran i midten, men ell stolan har to.. eit på vær side forran..

mem kan no være forsjell på bilan da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for svar. Jeg får sette meg litt inn i det da:) å sjekke festene før jeg tar ut stolene... Det er delskinnstoler

 

Det kommer 4 ledere ut fra baksetet..må vel være varme i det da..: klø : delenr. 443 971 393 A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oops, full retrett!

I karosseriet er det forskjell på tverrvangen som holder fremre festepunkt for setet. Manuell har en vange og elektrisk har en annen. Ser også ut på tegningene som om de elektriske setene har to skrufester foran (ut på hver side).

 

Delenummert er sikkert nummeroverført for det dukker ikke opp noe. Men kommer de ut fra baksetet er det nok varmen i de ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Får vel sjekke litt da. Hvor bruker bryter til baksetevarme å stå i 200? (87 modell)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare og sveise fast to passende bolter i vangen det...

 

Fungerte hos meg :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok. Får vel sjekke litt da. Hvor bruker bryter til baksetevarme å stå i 200? (87 modell)

 

Jeg innbiller meg at baksetevarmen ikke har bryter. Det er to trykkfølsome brytere i hver side som slår på/av varmen avhengig om noen sitter i setet eller ikke. I tillegg er baksetevarmen koblet sammen med passasjersetet foran slik at dette må stå på for at varmen bak skal være aktivert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg innbiller meg at baksetevarmen ikke har bryter. Det er to trykkfølsome brytere i hver side som slår på/av varmen avhengig om noen sitter i setet eller ikke. I tillegg er baksetevarmen koblet sammen med passasjersetet foran slik at dette må stå på for at varmen bak skal være aktivert.

ok, takker. blir vel å sette på en bryter hvis jeg en gang gidder å koble det opp...

tok ut bakseteryggen i dag, å så at det er varme der og..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis noen har forslag til hvordan det skal kobles for å koble ut minnet er det bare å rope ut!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.