Anbefalte innlegg

Fikk et lokalt verksted her i byen til å bytte bremseklosser og se over bremsesystemet mitt, siden jeg har hatt bremseveske lekasje. Jeg fikk en pris på 1650,- for nye klosser framme ink. arbeid. greit tenker jeg, og setter bilen der, litt ute på dagen ringer de fra verkstedet og sier at jeg er nødt til å bytte bremseslager. greit nok, fikk en pris over telefon på ca. 500 kr. Jeg hadde ikke tid selv til å få henta bilen så fikk faren min til å stikke innom. Da han kommer skal de ha 3362 kr. ! Grunnen var at luftenippelen satt godt fast.! Er vel ikke min feil det? Synes det er litt drøyt, når jeg har fått en pris. Har betalt å gjordt opp nå, men har jeg noen grunn til å klage?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.amotor.no/guide/okonomi/bilverksted_full_kontroll_paa_regningen/20335

 

Vesentlig dyrere enn prisoverslag?

 

Er det gitt et prisoverslag, skal prisen ikke overstige det oppgitte beløp vesentlig, og aldri mer enn 15%, med mindre det er avtalt noe annet. Det kan imidlertid være vanskelig å sannsynliggjøre hva som er avtalt dersom det kun foreligger muntlig avtale, og vi anbefaler derfor at priser avtales skriftlig.

 

Tilleggsarbeid uten avtale?

 

Hvis det ved reparasjonen viser seg å være behov for ytterligere arbeid reparasjoner, skal verkstedet kontakte bileieren. Hvis bileieren ikke er å treffe, kan tilleggsarbeidene likevel utføres, hvis det må antas at forbrukeren vil ha tilleggsarbeidet utført, og prisen på arbeidet er ubetydelig i seg selv, eller lav i forhold til den avtalte tjenesten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.