Anbefalte innlegg

Motoren min har fått endel bensin i oljen etter mye kinning og makk etter å få start på den...Bensinen som har lagt igjen etter har runnet ned mellom ringene,og nedi bunnpanna....

Fikk så tappa av litt,fikk starta den..

Men nå ryker den endel svart og soter seg..Har bare grovjustert tenninga nå,men den er slik unasett hvordan tenninga er påstilt...

Jeg har registrert meg at det er dårlig oljetrykk,derfor lot jeg den bare stå..

 

Kan det være at den tynne oljeblandinga sammens med bensinen får gjennomslag forbi ringene og forårsaker svartrøyken?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

At den ryker svart tyder på for mye drivstoff iallefall. Enten det skyldes gal tenningsinnstilling eller gal co justering. Kan jo også være som du sier, men ville tro den ryker noe blått også i så fall da brent olje ryker blått.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren min har fått endel bensin i oljen etter mye kinning og makk etter å få start på den...Bensinen som har lagt igjen etter har runnet ned mellom ringene,og nedi bunnpanna....

Fikk så tappa av litt,fikk starta den..

Men nå ryker den endel svart og soter seg..Har bare grovjustert tenninga nå,men den er slik unasett hvordan tenninga er påstilt...

Jeg har registrert meg at det er dårlig oljetrykk,derfor lot jeg den bare stå..

 

Kan det være at den tynne oljeblandinga sammens med bensinen får gjennomslag forbi ringene og forårsaker svartrøyken?

 

Jeg har akkuratt samme problemet på min motor(WJ). åssen motor har du?? tror det beste er å ta en komp. test å gå ut ifra det igjen.. for kan jo være ringene som er dålige..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.