Luftfilterslange hoppet av

Anbefalte innlegg

Var akkurat to snaue meter fra å torpedere en Touareg som ikke overholdt vikeplikten. Siden jeg bremset nokså hardt, hoppet slangen som går fra luftfilteret til turbo av ved lmm-en. Jeg trodde bilen skulle gå på nødprogram når sånt skjedde, slik at man kunne kjøre et stykke, men den gikk veldig dårlig, for å stoppe helt når jeg trykket inn clutchen. Fikk ikke startet den heller før jeg fikk skrudd på slangen igjen. Er dette normalt? Er det på grunn av at den får "falsk" luft at det skjer? Grunnen til at den hoppet av, var at jeg har glemt å skru til slangeklemmen når jeg byttet filter.: dum :: flau :

 

Angrer forøvrig litt på at jeg ikke tok han i siden, kunne godt tenkt meg ny støtfanger, lykter og panser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil nok tro at siden den ikke gikk var fordi når LMM`n ikke merker noe "sug" gjennom seg vil ikke komputeren gi noe bensin heller for å blande riktig dose til motoren, så den fikk sikkert ikke bensin.

Derfor den stoppet.

Virker som den hersens LMM`n overstyrer det meste. Glad jeg har ny no.

 

Husk forresten å ALLTID se over kontakter og klemmer etter du har vært oppi panseret å rotet før du lukker igjen.: slå :

 

Christian: pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:D :D :D Godt å se jeg ikke er alene med å kløne med småting da!!! : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På førstebilen min, eldre bmw, glemte jeg å sette på oljelokket.. : klø :

 

Kjørte 4 mil før jeg parkerte. Da hadde oljen kommet opp og spredt seg over hele motorrommet.. Siden da, har jeg aldri glemt det.

 

Så småfeil gjør vi alle.. Glemmer skrujern osv under panseret *kremt,kay,kremt*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

På førstebilen min, eldre bmw, glemte jeg å sette på oljelokket.. : klø :

 

Kjørte 4 mil før jeg parkerte. Da hadde oljen kommet opp og spredt seg over hele motorrommet.. Siden da, har jeg aldri glemt det.

 

Så småfeil gjør vi alle.. Glemmer skrujern osv under panseret *kremt,kay,kremt*

 

Dette har jeg også gjort en gang. På en gammel Opel Rekord. Kjørte ca 25 mil, da begynte jeg å lure siden det begynte å renne olje oppover panseret når jeg kjørte. Utrolig nok så lå lokket på en rammevange nede i motorrommet. Har heller aldri glemt dette etterpå..... Lærer jo av sine feil.:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Lars Olav Tveito

renne olje oppover panseret når jeg kjørte.

 

lol: rb :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, kjørte kun 3km jeg da, men jeg fant da igjen peilepinnen liggende pent på torpedovegg"dekselet" øverst i motorrommet :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjorde jeg og, på en sunny jeg solgte, hehe, fin slurvefeil det! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke snakke om å ikke sjekke at sikringen er gåen når instrumentpanelet konker knut :)

Men det er sant, litt småjafs skal man regne med. Har funnet et komplett sett hazet piper oppi motorrommet etter besøk på merkeverksted faktisk :) eller vaffal nesten, var noe skrangling i en sving...

 

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

På førstebilen min, eldre bmw, glemte jeg å sette på oljelokket.. : klø :

 

Kjørte 4 mil før jeg parkerte. Da hadde oljen kommet opp og spredt seg over hele motorrommet.. Siden da, har jeg aldri glemt det.

 

Så småfeil gjør vi alle.. Glemmer skrujern osv under panseret *kremt,kay,kremt*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilbake til topic igjen... ;)

 

biler med BARE LMM går meget dårlig uten. De kvæles somregel bare ja. Får ikke bensin, fordi de tror de ikke får luft...

Har blåst trykkrør, og da får man straks problemer...

Blåste en slange midt under fult pådrag endag, og motorn stoppa/døde umiddelbart... skummelt...

 

F.eks. S4 som har MAP og LMM/MAF går uten en av dem, men går skjedel særlig bra...

 

Morten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.