Noen med ELSA eller lignende som kan hjelpe?

Anbefalte innlegg

Har et delenr. på ei trykkplate som jeg trenger å vite hvilken bil/motor den stammer fra.

 

Noen som kan sjekke dette for meg?

 

Trykkplatas delenr er 035 141 118 x

 

På forhånd takk.

 

Mvh Atle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Atle

 

Den er lik mange biler:

urquattro , mb og rr

s2 3b

200 10v

100 turbo mc

 

mfl

 

Håper det hjalp litt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette kom opp når jeg søkte på audi

a100.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hjalp en hel del!

 

Takk til dere begge for raskt svar!

 

Kjenner at jeg trenger psykisk støtte her nå. Finner ikke ut hvorfor ikke clutchen i go-bilen ikke frir.... :dødhest:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydraulisk clutch: Def master eller slavesylinder. Evt def. forbindelse mellom pedal og mastersylinder, lekasje i slangeforbindelsen mellom master og slavesylinder, clutchens hydrauliske system er ikke luftet tilstrekkelig.

 

Mekanisk ( wire ) clutch: Def wire, strukket wire, feil med innstilling av wire.

 

I begge tilfeller: Def trykkdisk for clutch. ( Bøyde trykkfjærer der utløserlageret ligger an. )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hydraulisk clutch: Def master eller slavesylinder. Evt def. forbindelse mellom pedal og mastersylinder, lekasje i slangeforbindelsen mellom master og slavesylinder, clutchens hydrauliske system er ikke luftet tilstrekkelig.

 

Mekanisk ( wire ) clutch: Def wire, strukket wire, feil med innstilling av wire.

 

I begge tilfeller: Def trykkdisk for clutch. ( Bøyde trykkfjærer der utløserlageret ligger an. )

 

 

Har hydraulisk clutch.

 

 

Her er historien:

 

ADU-motor, US-girkasse/original 90-quattro kasse, 4-pucket sinterlamell, Nytt originalt utløserlager til US-kasse, Ny trykkplate, den som er nevnt først i tråden, svinghjul som jeg ikke ha delenr på, men som skal høre sammen med trykkplata, muligens et 3b svinghjul. Svinghjulet er av typen som ikke har "nedsenket lamell". Bruker ikke adapterplate mellom motor og girkasse.

 

Er 110% sikker på at jeg har luftet anlegget skikkelig.

 

Tror heller ikke at det er lekkasje i systemet, da pedalen er helt normal å tråkke på. Har et hull i clutch-huset på kassa, hvor jeg kan se at utløserlageret treffer trykkplata og begynner å fri. Hullet i clutch-huset er ikke stort nok til å se om trykkplata går helt fri lamellen.

 

Har forsøkt med helt ny mastersylinder og ny hovedsylinder.

 

I og med at svinghjulet jeg bruker nå, er slankere enn det som er på 136hk motoren, kommer da trykkplata nærmere blokka og avstanden mellom slavesylinder og trykkplate forandres. Tenkte derfor at jeg måtte forlenge akslingen som er i slavesylinderen for å få denne lenger inn mot utløserlageret. Jeg dreide 2 nye akslinger den ene er 15mm lengre og den andre er 20mm lenger. Clutchen oppfører seg akkurat likt selv om jeg har forsøkt med disse forlengede akslingene... Når jeg setter bilen i et gir - holder clutchpedal helt inne og holder på bremsen - for så å starte motor - motor sviver uten at den er påvirket av at den har motstand gjennom kassa, men da jeg enda holder clutchen inne for så å slippe opp bremsen siger bilen fremover. Dette tyder på at clutchen bare mangler litt for å fri skikkelig...

 

Tok ut girkassen i går kveld. Alt er montert riktig og ser ikke noe jeg kan ha driti meg ut på.

 

Lageret i senter av veiven som er for inngående aksling til girkasse , hadde en ørliten skade i yttre lagerskåla. Lageret ruller fint, og det er ikke noe skade på inngående aksling som tyder på at den har sittet fast i lageret og biltt dradd rundt av veiven. Jeg har fått tak i et nytt slikt lager i dag og skal montere dette nå. Monterer sammen kassa i kveld for å prøve om det var lageret som er årsak til problemet.

 

Skal si fra hvordan dette gikk senere i kveld.

 

Mvh Atle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener jeg jeg også bruker 3b svinghjul og trykkplate jeg havarete motorn min fordi veiva blei trykka 1 cam fremover,clutchen min funka heller ikke,lufta og lufta den blei aldri noen funksjon.,så fikke jeg inn del avstandsplata ,og da funka alt med en gang;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener jeg jeg også bruker 3b svinghjul og trykkplate jeg havarete motorn min fordi veiva blei trykka 1 cam fremover,clutchen min funka heller ikke,lufta og lufta den blei aldri noen funksjon.,så fikke jeg inn del avstandsplata ,og da funka alt med en gang;)

 

 

Hvordan var pedalen på din bil da du hadde problemer med dette?

 

Og hvilket lager brukte du i senter av veiva?

 

Jeg har det lille svinghjulet og skal ikke ha bruk for avstandsplata.

 

Er å skrur nå, reiner med å være ferdig om en time. Blir spennende å se om det hjalp med nytt lager i veiva.:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var pedalen på din bil da du hadde problemer med dette?

 

Og hvilket lager brukte du i senter av veiva?

 

Jeg har det lille svinghjulet og skal ikke ha bruk for avstandsplata.

 

Er å skrur nå, reiner med å være ferdig om en time. Blir spennende å se om det hjalp med nytt lager i veiva.:rolleye:

 

 

 

jeg mener pedalen var helt hard.brukte nålager som er til 90`n...

var meninga at jeg ikke skulle bruke den plata heller,skulle hatt et urq svinghjul egentlig

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener pedalen var helt hard.brukte nålager som er til 90`n...

var meninga at jeg ikke skulle bruke den plata heller,skulle hatt et urq svinghjul egentlig

 

 

Pedalen min er helt normal.

 

Er lettere forvirret. Har målt og sjekka det meste nå. Alt stemmer og ser greit ut i forhold til det som er originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hydraulisk clutch.

 

 

Her er historien:

 

ADU-motor, US-girkasse/original 90-quattro kasse, 4-pucket sinterlamell, Nytt originalt utløserlager til US-kasse, Ny trykkplate, den som er nevnt først i tråden, svinghjul som jeg ikke ha delenr på, men som skal høre sammen med trykkplata, muligens et 3b svinghjul. Svinghjulet er av typen som ikke har "nedsenket lamell". Bruker ikke adapterplate mellom motor og girkasse.

 

Er 110% sikker på at jeg har luftet anlegget skikkelig.

 

Tror heller ikke at det er lekkasje i systemet, da pedalen er helt normal å tråkke på. Har et hull i clutch-huset på kassa, hvor jeg kan se at utløserlageret treffer trykkplata og begynner å fri. Hullet i clutch-huset er ikke stort nok til å se om trykkplata går helt fri lamellen.

 

Har forsøkt med helt ny mastersylinder og ny hovedsylinder.

 

I og med at svinghjulet jeg bruker nå, er slankere enn det som er på 136hk motoren, kommer da trykkplata nærmere blokka og avstanden mellom slavesylinder og trykkplate forandres. Tenkte derfor at jeg måtte forlenge akslingen som er i slavesylinderen for å få denne lenger inn mot utløserlageret. Jeg dreide 2 nye akslinger den ene er 15mm lengre og den andre er 20mm lenger. Clutchen oppfører seg akkurat likt selv om jeg har forsøkt med disse forlengede akslingene... Når jeg setter bilen i et gir - holder clutchpedal helt inne og holder på bremsen - for så å starte motor - motor sviver uten at den er påvirket av at den har motstand gjennom kassa, men da jeg enda holder clutchen inne for så å slippe opp bremsen siger bilen fremover. Dette tyder på at clutchen bare mangler litt for å fri skikkelig...

 

Tok ut girkassen i går kveld. Alt er montert riktig og ser ikke noe jeg kan ha driti meg ut på.

 

Lageret i senter av veiven som er for inngående aksling til girkasse , hadde en ørliten skade i yttre lagerskåla. Lageret ruller fint, og det er ikke noe skade på inngående aksling som tyder på at den har sittet fast i lageret og biltt dradd rundt av veiven. Jeg har fått tak i et nytt slikt lager i dag og skal montere dette nå. Monterer sammen kassa i kveld for å prøve om det var lageret som er årsak til problemet.

 

Skal si fra hvordan dette gikk senere i kveld.

 

Mvh Atle.

 

 

Da var kassa i og har testet på nytt. Alt er som før. Clutchen frir ikke skikkelig enda. Er det rart folk drikker...:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.