Anbefalte innlegg

Viss eg har med ein slik tuv av senkesette, får eg de igjenom da? eller må eg ha tuv til akuratt de senkesette eg har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva tror du? du må ha tuv for det settet som står på bilen så klart. det skal vel også stå noen tall og greier fysisk på settet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du senket bil så får du ikke godkjennt bilen vis det ikke står i vognkorte.

Da må du på biltilsynet å godkjenne senkingen først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har forstått er reglene slik at "alle" endringer på bilen av den typen skal godkjennes hos biltilsynet og skrives inn i vognkortet. Så lenge du ikke har gjort det med senkesettet ditt, er bilen din per definisjon ikke godkjent på veien lenger..

 

Normalt vil det medføre en 2'er feil på PKK, m.a.o. får du den ikke godkjent.

 

Om verkstedet faktisk følger det opp i praksis er nok sterkt varierende. Mange av dem legger neppe merke til det, og skulle de gjøre det kan du jo viser dem Tüv-papirene, så kan det jo hende de går på den og godkjenner den allikevel. Det blir litt lotto tror jeg:rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er litt lotto ja. jeg fikk mangel på senkesettet, men ikke alle verksteder som tolker det likt. Vet om et verksted der de prøvekjører den, å hvis den er "normal" å kjøre, dvs. ikke alt for stiv osv. godkjenner de.

Det er vel det som er riktig tolking av eu-kontroll da det står kun at fjærene skal sjekkes, f.eks om de er knekt e.l.

 

Det går jo ann å spørre først hvordan de ser på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet skal det være lik bedømming av bilen uansett hvilket verksted du velger. Dette stemmer nok derimot ikke i praksis, men vil du unngå problemer av noe slag mht. dette tar du med tuv dokumenter og bil til nærmeste biltilsyn for visning og godkjenning av senkesett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...men vil du unngå problemer av noe slag mht. dette tar du med tuv dokumenter og bil til nærmeste biltilsyn for visning og godkjenning av senkesett.

 

Må vel også ha dokumenter på firehjulskontroll etter at bilen er senket for å få det godkjent, det måtte i allefall jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte ha TUV papirer og dokumenter på 4-hjulskontroll etter senking.

Dette er biltilsynet som skal ha. Må godkjennes i vognkort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.