tok en sjekk med vag com i dag på coupe'n min

Anbefalte innlegg

her er det som feiler audin min:

 

Control Module Part Number: 893 906 266 B

Component and/or Version: MOTOR PMC 111

Software Coding:

Work Shop Code:

6 Faults Found:

00521 - CO Fuel Trim Pot. (G74)

01-00 - Signal Shorted to Plus

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

02-00 - Signal Shorted to Ground

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)

02-00 - Signal Shorted to Ground

01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71)

02-00 - Signal Shorted to Ground

00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62)

03-00 - No Signal

00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)

03-00 - No Signal

VAG-COM Version: Release 512.4-UD

 

Control Module Part Number: 893 906 266 B

Component and/or Version: MOTOR PMC 111

Software Coding:

Work Shop Code:

2 Faults Found:

00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60)

02-00 - Signal Shorted to Ground

01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71)

02-00 - Signal Shorted to Ground

 

 

lurte på om noen kunne fortelle meg litt om hva som kan ha skjedd.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det som går igjen er signal shorted to ground, så eg ville leita etter ledninger som har blitt gnagd av isolasjonen eller dårlig kontakt i pluggene til sensorer..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ot men hvor kjøpte du kablen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet ikke hvor kabelen er kjøpt.er vacn hadeland sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har noe peiling på hva dette kan komme av?

å hvor/hva jeg skal begynne å få fiksa problemene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du får opp en eller flere feilkoder så vil det ikke dermed si at du har feil med bilen. Hvis du ikke merker noe feil med bilen og du får slettet disse feilkodene så er alt i orden.

 

Feilkoder kan oppstår av mange ulike grunner, nevner en hyppig årsak, du napper av diverse kontakter mens motoren går eller mens tenningen står på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,.men problemet er at bilen min går dritdårlig..

å hopper opp å ned på turtall på tomgang.. ånår jeg trår gassen helt i bånn så høres det ut som den kveles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,.men problemet er at bilen min går dritdårlig..

å hopper opp å ned på turtall på tomgang.. ånår jeg trår gassen helt i bånn så høres det ut som den kveles.

 

Prøv å slett feilkodene først og sjå om noko skjer då.

Og viss det fortsatt er like gale så vil feilkodane komme tilbake (viss du er heldig, ikkje alle) og då er det å begynne å leite etter feila... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkodene i seg selv produserer ikke feil, feilkoder blir bare lagt opp i ett minne slik at det blir lettere å feilsøke. Så det nytter ikke å slette feilkode å tro at det hjelper.

 

Fungerer bilen og du ikke har feil kan du jo bare kjører en diagnosetest og sjekke om det er noen feikoder, er det noen feilkoder lagret er det bare å slette dem.

 

Har du en feil med bilen kjører du en diagnosetest og sjekker feilkodene, skriv dem eventuelt ned, så sletter du feilkodene. Ta en ny test og sjekk feilkodene. (Ta eventulet en liten kjøretur før du kjører en ny diagnosetest) Du får nå en god pekepinn på hvor feilen kan ligge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,.men problemet er at bilen min går dritdårlig..

å hopper opp å ned på turtall på tomgang.. ånår jeg trår gassen helt i bånn så høres det ut som den kveles.

 

Først ville jeg ha sjekket TPS, Throttle Position Switch, den sitter i nærheten av gass-spjeldet. (Sikkert en her inne med AKTE som kan vise deg den) Sjekk ledningene, kontakten og funksjonen. (TPS er vel bygd opp av en potmeter så du kan vel ikke se at den er defekt eller ei, denne må du måle OHM)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en feil med bilen kjører du en diagnosetest og sjekker feilkodene, skriv dem eventuelt ned, så sletter du feilkodene. Ta en ny test og sjekk feilkodene. (Ta eventulet en liten kjøretur før du kjører en ny diagnosetest) Du får nå en god pekepinn på hvor feilen kan ligge.

 

De første 6 feilene var de som lå i bilen, de 2 siste er de som det ikke hjalp å prøve å fjerne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først ville jeg ha sjekket TPS, Throttle Position Switch, den sitter i nærheten av gass-spjeldet. (Sikkert en her inne med AKTE som kan vise deg den) Sjekk ledningene, kontakten og funksjonen. (TPS er vel bygd opp av en potmeter så du kan vel ikke se at den er defekt eller ei, denne må du måle OHM)

 

kjenner du noen med AKTE?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den fungerte visst som den skulle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.