#1 Skrevet Mai 13, 2006 her er det som feiler audin min: Control Module Part Number: 893 906 266 B Component and/or Version: MOTOR PMC 111 Software Coding: Work Shop Code: 6 Faults Found: 00521 - CO Fuel Trim Pot. (G74) 01-00 - Signal Shorted to Plus 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 02-00 - Signal Shorted to Ground 00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39) 02-00 - Signal Shorted to Ground 01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71) 02-00 - Signal Shorted to Ground 00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 03-00 - No Signal 00281 - Vehicle Speed Sensor (G68) 03-00 - No Signal VAG-COM Version: Release 512.4-UD Control Module Part Number: 893 906 266 B Component and/or Version: MOTOR PMC 111 Software Coding: Work Shop Code: 2 Faults Found: 00516 - Closed Throttle (Idle) Position Switch (F60) 02-00 - Signal Shorted to Ground 01257 - Idling Speed Stabilization Valve (N71) 02-00 - Signal Shorted to Ground lurte på om noen kunne fortelle meg litt om hva som kan ha skjedd.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 13, 2006 det som går igjen er signal shorted to ground, så eg ville leita etter ledninger som har blitt gnagd av isolasjonen eller dårlig kontakt i pluggene til sensorer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2006 ot men hvor kjøpte du kablen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 14, 2006 vet ikke hvor kabelen er kjøpt.er vacn hadeland sin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2006 noen som har noe peiling på hva dette kan komme av? å hvor/hva jeg skal begynne å få fiksa problemene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2006 Selv om du får opp en eller flere feilkoder så vil det ikke dermed si at du har feil med bilen. Hvis du ikke merker noe feil med bilen og du får slettet disse feilkodene så er alt i orden. Feilkoder kan oppstår av mange ulike grunner, nevner en hyppig årsak, du napper av diverse kontakter mens motoren går eller mens tenningen står på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2006 ok,.men problemet er at bilen min går dritdårlig.. å hopper opp å ned på turtall på tomgang.. ånår jeg trår gassen helt i bånn så høres det ut som den kveles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 22, 2006 ok,.men problemet er at bilen min går dritdårlig..å hopper opp å ned på turtall på tomgang.. ånår jeg trår gassen helt i bånn så høres det ut som den kveles. Prøv å slett feilkodene først og sjå om noko skjer då. Og viss det fortsatt er like gale så vil feilkodane komme tilbake (viss du er heldig, ikkje alle) og då er det å begynne å leite etter feila... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 22, 2006 Feilkodene i seg selv produserer ikke feil, feilkoder blir bare lagt opp i ett minne slik at det blir lettere å feilsøke. Så det nytter ikke å slette feilkode å tro at det hjelper. Fungerer bilen og du ikke har feil kan du jo bare kjører en diagnosetest og sjekke om det er noen feikoder, er det noen feilkoder lagret er det bare å slette dem. Har du en feil med bilen kjører du en diagnosetest og sjekker feilkodene, skriv dem eventuelt ned, så sletter du feilkodene. Ta en ny test og sjekk feilkodene. (Ta eventulet en liten kjøretur før du kjører en ny diagnosetest) Du får nå en god pekepinn på hvor feilen kan ligge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 22, 2006 ok,.men problemet er at bilen min går dritdårlig..å hopper opp å ned på turtall på tomgang.. ånår jeg trår gassen helt i bånn så høres det ut som den kveles. Først ville jeg ha sjekket TPS, Throttle Position Switch, den sitter i nærheten av gass-spjeldet. (Sikkert en her inne med AKTE som kan vise deg den) Sjekk ledningene, kontakten og funksjonen. (TPS er vel bygd opp av en potmeter så du kan vel ikke se at den er defekt eller ei, denne må du måle OHM) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 22, 2006 Har du en feil med bilen kjører du en diagnosetest og sjekker feilkodene, skriv dem eventuelt ned, så sletter du feilkodene. Ta en ny test og sjekk feilkodene. (Ta eventulet en liten kjøretur før du kjører en ny diagnosetest) Du får nå en god pekepinn på hvor feilen kan ligge. De første 6 feilene var de som lå i bilen, de 2 siste er de som det ikke hjalp å prøve å fjerne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2006 Først ville jeg ha sjekket TPS, Throttle Position Switch, den sitter i nærheten av gass-spjeldet. (Sikkert en her inne med AKTE som kan vise deg den) Sjekk ledningene, kontakten og funksjonen. (TPS er vel bygd opp av en potmeter så du kan vel ikke se at den er defekt eller ei, denne må du måle OHM) kjenner du noen med AKTE? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2006 TPS eller Gasspjeldpotensiometer som det heter på norsk skal du kunne måle om fungerer. http://www.20v.org/throttle.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 30, 2006 den fungerte visst som den skulle... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...