S4 AAN, varierende ladetrykk..

Anbefalte innlegg

Ladetrykket varierer!

 

Hvis jeg drar ut 3 gir fra bunn av så viser computeren: 1.1, 1.3, 1.4, 1,2, 1,4 OSV...

 

Vet at turboen blir slappere på topp, men her varierer trykket voldsomt, dette kjennes på draget i bilen.

 

Vet ikke om den er chippet, men mest sannsynlig ettersom den lader så mye.

 

N75 ventilen er byttet..

 

ENGINE CHECK lampa lyser noen ganger når jeg drar den ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm hørtes ut som min det.. vet heller ikke om det er chippet eller noe annet.. noen ganger drar det som f... og andre ganger som det ikke var turbo der i det heltatt..skjønner ikke bære jeg.. :confused: mulig den MTM chippen er mer stabil eller no.. med andre ord: den har ikke jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan ikke så veldig mye om dette enda men her er det eg har tilegnet meg av informasjon om dette emnet:

 

Aller først les ut feilkoder. Dette tar kort tid, og merkeverksted tar ikke mye for å lese ut koder. Du med 5-cyl 20vt kan sjekke ut http://www.sjmautotechnik.com og søk på fault codes.

 

1. Sjekk slanger på innsug side for lekkasje/løse slangeklemmer. Funker bra å spraye startgass på slangene imens motor går. Hvis turtall øker så har du lekkasje.

 

2. Kontroller god kontakt på samtlige connectorer til sensorer og dyser

 

3. Kontroller pluggledninger og tennplugger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker Steinar, har prøvd det meste men skal sjekke slanger og følere.. ingenting viste seg på feilkoder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nazze hadde en 'light' utgave av det samme problemet, men etter bytte av O2-sensor ble den faktisk helt fin.. CEL-lampe genererer feilkoder, så les av disse som det blir nevnt.. Holder en knapp på 'fuel mix adaption limit' eller noe annet relatert til blandingsforhold. Hold oss oppdatert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.