#1 Skrevet Mai 13, 2006 Leste av verdiene fra gasspjeldet, med vag com. der frå man opp grade antallet på spjeldet. Hva er verdien på full gass? man kan også lese av spenningen som spjeldet sender til hjernen. denne synker når man gir på, hvor lavt skal denne gå?? får opp 83 grader, synes dette er litt lite. hvis jeg vrir på spjeldet "manuelt" ikke på den skiva som wiren ligger på men rett på spjeldet får jeg det opp til 91 grader Hvor mye vil dette ha å si, ecu`n får jo da lavere verdier skulle tro dette hadde påvirkning på max effekten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 14, 2006 noen med vag com som hadde tatt deg bryer å måle på sin bil la den stå med tenningen og trykk pedalen i bånd å les av hvor mange grader man får på max 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 14, 2006 ingen som har noe formening om dette?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 20, 2006 var lite folk viste om dette!!!! men kanskje noen har vert borti dette, når gassen er av står det "idle" i vag com, når jeg gir litt gass phart trottle samme når jeg gir full gass de ander bilene jeg har prøvd på så kommer det opp full throt når man gir full gass hva er da feil på min?? gass spjeldet gåent. prøvd å grunnstille spjeldet men blir ikke noe forskjeld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 20, 2006 Mitt går fra 8,3 grader til 95 grader ifølge vag-com. Selv hadde jeg problem med at mikrobryteren som registrerer tomgang ikke ble aktivert, løsnet de to skruene som holder gasspjeldpotensiometeret, og justerte den litt. Skal høre et lite klikk når spjeldet lukker. Hva som definerer WOT vet jeg ikke, noen som vet? J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 21, 2006 Mitt går fra 8,3 grader til 95 grader ifølge vag-com. Selv hadde jeg problem med at mikrobryteren som registrerer tomgang ikke ble aktivert, løsnet de to skruene som holder gasspjeldpotensiometeret, og justerte den litt. Skal høre et lite klikk når spjeldet lukker. Hva som definerer WOT vet jeg ikke, noen som vet? J jeg her liksom problemer med at den ikke når noe topp, men veit ikke helt vordan den registerer dette er ikke noe bryter som sir nå er det full gass bare en på tomgang og den virker fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 24, 2006 Går fra 3,5 til 87,2 på min. Får også bare "part throttle" Mener bestemt at jeg fikk "full throttle" tidligere. Har du forsøkt en "throttle body adaption"? Fra Ross-Tech sin side: Throttle Body Adaptation: Turn the key on but do not start the car. [select] [01 - Engine] [Measuring Blocks - 08] Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars) [Go!] [switch to basic settings] Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set. Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 28, 2006 samme oppskriften som jeg har men har ikke den siste linja om at man skal gå tilbake til normal settings. skal prøve.. har bytta n75 ventilen på bilen nå synes bilen går ekstremt bra etter dette, utenom at den har begynt å pulsere ladetrykket ekstremt. må se om det er no løsning på det. hvor har du cipa bilen din?? har teste på to andre chipa biler de fikk opp full throttel, så skjønner ikke hva dette kommer av, eneste forskjellen var at de hadde nye gasspjeld. man har hørs litt rundt, ingen som har bytta spjeld forde de ikke har fått fulle verdier men forde spjeldet ikke har klart å grunninstille seg lenger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2006 gasspjeld er forbruksvare på a3 1,8t, dersom du treng å bytte, så har eg eit nytt liggandes... går "billig" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2006 gasspjeld er forbruksvare på a3 1,8t,dersom du treng å bytte, så har eg eit nytt liggandes... går "billig" hvorfor har du et nytt?? hva er prisen?? skulle hatt prøvd et nytt. har du en n75 j ventil liggende eller bruker du denne på sprutet?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2006 nytt som i helt nytt eller prøvd?? husker du om du får opp full throttel ved full gass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...