Anbefalte innlegg

Leste av verdiene fra gasspjeldet, med vag com. der frå man opp grade antallet på spjeldet.

 

Hva er verdien på full gass?

 

man kan også lese av spenningen som spjeldet sender til hjernen.

 

denne synker når man gir på, hvor lavt skal denne gå??

 

 

får opp 83 grader, synes dette er litt lite.

 

hvis jeg vrir på spjeldet "manuelt" ikke på den skiva som wiren ligger på men rett på spjeldet får jeg det opp til 91 grader

 

Hvor mye vil dette ha å si, ecu`n får jo da lavere verdier skulle tro dette hadde påvirkning på max effekten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen med vag com som hadde tatt deg bryer å måle på sin bil

 

 

la den stå med tenningen og trykk pedalen i bånd å les av hvor mange grader man får på max

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noe formening om dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var lite folk viste om dette!!!!

 

men kanskje noen har vert borti dette, når gassen er av står det "idle" i vag com, når jeg gir litt gass phart trottle samme når jeg gir full gass

 

de ander bilene jeg har prøvd på så kommer det opp full throt når man gir full gass

 

hva er da feil på min?? gass spjeldet gåent. prøvd å grunnstille spjeldet men blir ikke noe forskjeld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt går fra 8,3 grader til 95 grader ifølge vag-com. Selv hadde jeg problem med at mikrobryteren som registrerer tomgang ikke ble aktivert, løsnet de to skruene som holder gasspjeldpotensiometeret, og justerte den litt. Skal høre et lite klikk når spjeldet lukker.

 

Hva som definerer WOT vet jeg ikke, noen som vet?

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt går fra 8,3 grader til 95 grader ifølge vag-com. Selv hadde jeg problem med at mikrobryteren som registrerer tomgang ikke ble aktivert, løsnet de to skruene som holder gasspjeldpotensiometeret, og justerte den litt. Skal høre et lite klikk når spjeldet lukker.

 

Hva som definerer WOT vet jeg ikke, noen som vet?

 

J

 

jeg her liksom problemer med at den ikke når noe topp, men veit ikke helt vordan den registerer dette er ikke noe bryter som sir nå er det full gass bare en på tomgang og den virker fint

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går fra 3,5 til 87,2 på min. Får også bare "part throttle" : klø :

 

Mener bestemt at jeg fikk "full throttle" tidligere.

 

 

Har du forsøkt en "throttle body adaption"? Fra Ross-Tech sin side:

 

Throttle Body Adaptation:

 

Turn the key on but do not start the car.

 

[select]

[01 - Engine]

[Measuring Blocks - 08]

Enter Group 060 (may be Group 098 on some cable-throttle cars)

[Go!]

[switch to basic settings]

 

Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB

adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.

 

Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme oppskriften som jeg har men har ikke den siste linja om at man skal gå tilbake til normal settings. skal prøve..

 

har bytta n75 ventilen på bilen nå synes bilen går ekstremt bra etter dette, utenom at den har begynt å pulsere ladetrykket ekstremt. må se om det er no løsning på det.

 

hvor har du cipa bilen din??

 

har teste på to andre chipa biler de fikk opp full throttel, så skjønner ikke hva dette kommer av, eneste forskjellen var at de hadde nye gasspjeld.

 

man har hørs litt rundt, ingen som har bytta spjeld forde de ikke har fått fulle verdier men forde spjeldet ikke har klart å grunninstille seg lenger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gasspjeld er forbruksvare på a3 1,8t,

dersom du treng å bytte, så har eg eit nytt liggandes...

går "billig"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gasspjeld er forbruksvare på a3 1,8t,

dersom du treng å bytte, så har eg eit nytt liggandes...

går "billig"

 

 

hvorfor har du et nytt?? hva er prisen?? skulle hatt prøvd et nytt. har du en n75 j ventil liggende eller bruker du denne på sprutet??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nytt som i helt nytt eller prøvd??

 

husker du om du får opp full throttel ved full gass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.