Anbefalte innlegg

Har blitt risting i ratt og bilen etter jeg monterte sommerfelgene.

Håper iallefall at det er grunnen. var ubehagelig over 85km/t.

 

Er felgene skeive? Lodd som har falt av på ballansering. Forskjell på ballansering forran og bak? Vet ikke hvem av felgene som har stått bak på bilen tidligere. Satte bare de felgene med samme dekk/gropest mønster forran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Balanser dekka på nytt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

;) En avballansering av hjulene gjør nok susen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det aller første du kan sjekke, er om hjulboltene er teitet tilstrekkelig til. Jeg vet at det er mange som bruker glemme dette. De bare skrur til men håndmakt, også glemmer de å bruke momentnøkkel/muttertrekker.

 

Eller som nevnt tidligere, avballansering av hjulene. Koster ikke all verden, så er man sikker på at dem er OK da. Kan være at noen lodd har falt av når du har vasket dem, eller kjørt over fartsgrensa :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere husvert hadde samme symptomer... Var inne på vag verksted og fikk balansert hjula. Dette endret ikke på problemet ... slet ut bremser og div i understellet. fikk dette dekt på garanti.. Det viste seg til slutt at det ikke var satt på senterringer som var årsaken. Pga av uoriginale felger må man jo sette i plast eller aluminiums ringer for å få riktig boltsirkel... Du kan jo sjekke om det er tilfelle. Var iallefall helt samme symptomer.. risting i rattet fra 85 og opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tidligere husvert hadde samme symptomer... Var inne på vag verksted og fikk balansert hjula. Dette endret ikke på problemet ... slet ut bremser og div i understellet. fikk dette dekt på garanti.. Det viste seg til slutt at det ikke var satt på senterringer som var årsaken. Pga av uoriginale felger må man jo sette i plast eller aluminiums ringer for å få riktig boltsirkel... Du kan jo sjekke om det er tilfelle. Var iallefall helt samme symptomer.. risting i rattet fra 85 og opp..

 

Han jeg kjøpte bilen av hadde satt på nye senterringer. Men da jeg aldri har satt på felger med dette før så vet jeg ikke om alle satt på. Skal sjekke det snarest!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme symtomene ¨på min bil, men jeg kjenner det bare mellom 90 - 100 km/t. kommer man opp i 120 så er det vekk.. tipper det er avbalansering av felgene som gjør dette, kjører på vinterhjul enda så jeg gidder ikke avbalasere dem før jeg sette på sommerskoene. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Kan faktisk være kast i selve dekket. Dette kan ikke avbalanseres og eneste løsningen er å bytte dekk. Kan forekomme på helt nye dekk, men oftest på dekk som er noen år gamle. Har hørt at flere har opplevd dette på continental dekk.

 

La oss håpe det kun er en enkel avbalansering som skal til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.