Anbefalte innlegg

Var på NAF med min audi 100 92 quattro . Er vel Torsen diff på denne.. Der jeg skulle få testet bremsene. For å gjøre dette kjørte de bilen på en bremsetest rulle . Først fremaksling og deretter bakaksling. Det jeg lurer på er om ikke dette kan skade Torsen diffen ????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på NAF med min audi 100 92 quattro . Er vel Torsen diff på denne.. Der jeg skulle få testet bremsene. For å gjøre dette kjørte de bilen på en bremsetest rulle . Først fremaksling og deretter bakaksling. Det jeg lurer på er om ikke dette kan skade Torsen diffen ????????

Hmm heter jo seg at den ikke skal taues/slepes i sånn brille som bergingsbiler har i hvert fall? Spørsmålet er vel kanskje hvor mange meter/km som skal til før den takker for seg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal finnes ett program på bremsetesteren hvor de kan kjøre rullene motsatt vei. Dvs det ene hjulet går forover og det andre bakover. Dette vil da ikke påvirke midt-differensialen på samme måte.

 

Fikk dem til å gjøre det på denne måten mens jeg var tilstede på PKK på S6'en forrige gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror nok ikke en bremsetest spiller noe rolle

er oljen i torrsen som ikke må bli for varm, derfor også den begrensningen i km og fart med sleping på to hjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for svarene : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.