Anbefalte innlegg

Er det noen lure sjeler som kan fortelle meg hva delen på bilde gjør?

Og om det skal komme olje ut av "luftehullene" på siden av denn (ikke store mengder som det vises på bildet da...). Finner ikke noen på det delenummeret som vises på bildet i AKTE.

Delen sitter på venstre side av toppen (sett forfra) under plastdekselet...

Del_motor_side.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke denne for EGR? Dvs Eksosgassresirkulering (avgassopplegg). Røret på undersiden kommer vel fra eksosmanifolden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg rett så er det vell ikke olje som kommer ut der men litt kondens i fra eksosen? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nr 1 på bildet.

15144537.gif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vel kombinert EGR-ventil og stoppspjeld. Er ikke unormalt at det er litt olje-svetting der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen, det virker som om jeg ikke har noe å frykte for det lille som har kommet ut av denne ventilen da... Er ikke noe umiddelbart galt som jeg kjenner på bilen, liker bare ikke at det kommer ut olje på plasser der jeg ikke vet at det skal kunne komme ut noen dråper: rolleyes

 

Men da er det ikke noe å bekymre seg for....: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rep løsninga fra fabrikk hvis det lekker der er å skifte tetninger bare. skal vel være sånn inni der da...

Tut å kjør:glad:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

heisann, jeg måtte ta opp dekselet på motoren min og( har en 1,9tdi pd) og jeg fant også ut at det var svetting der. Godt og få vite at det skal være slik. Er skikkelig på vakt nå siden bilen nylig er handlet inn he he

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.