Forskjellige tomgangsregulatorer på 7A ?

Anbefalte innlegg

På min 7A motor sitter den en tomgangsregulator fra Hitachi.

Regulatoren er gåen, har prøvd å gjordt den grundig ren men det funker desverre ikke.

Hitachi regulatoren er vanskelig å få tak i brukt og ny blir desverre uaktuellt da den er veldig dyr.

I ETSO så står det to forskjellige regulatorer en fra Hitachi og en fra Bosch begge til 7A står det.

Delenr: 034 133 455A Hitachi

Delenr: 034 133 455B Bosch

Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke den bosch regulatoren på min selv om det orginalt satt en hitachi på den.

Det bør vel fungere ettetsom kontakten er lik og den eneste funksjonene som denne har er å åpne og lukke.

Bosch regulatoren sitter også på 20v Turbo motorene så derfor er den lettere å få tak i.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 7A motor sitter den en tomgangsregulator fra Hitachi.

Regulatoren er gåen, har prøvd å gjordt den grundig ren men det funker desverre ikke.

Hitachi regulatoren er vanskelig å få tak i brukt og ny blir desverre uaktuellt da den er veldig dyr.

I ETSO så står det to forskjellige regulatorer en fra Hitachi og en fra Bosch begge til 7A står det.

Delenr: 034 133 455A Hitachi

Delenr: 034 133 455B Bosch

Det jeg da lurer på er om jeg kan bruke den bosch regulatoren på min selv om det orginalt satt en hitachi på den.

Det bør vel fungere ettetsom kontakten er lik og den eneste funksjonene som denne har er å åpne og lukke.

Bosch regulatoren sitter også på 20v Turbo motorene så derfor er den lettere å få tak i.

Hei

Bare litt OT her, åssen kom du fram til at det var regulatoren som var gåen? Jeg har nemlig et lignanes problem der bilen ikke går på tomgang når den er kald og lurer på om det er denne i dette tilfelle også...

mvh

Robin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren blir varm så går den veldig tregt opp og ned på turtallet.

Går fint på tomgang.

Men når jeg stryper slangen på regulatoren så går den fint eller hvis jeg kobler den av.

Så jeg er ganske sikker på at den er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når motoren blir varm så går den veldig tregt opp og ned på turtallet.

Går fint på tomgang.

Men når jeg stryper slangen på regulatoren så går den fint eller hvis jeg kobler den av.

Så jeg er ganske sikker på at den er gåen.

ok, vet du hvor mye disse koster å erstate?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.