#1 Skrevet Mai 16, 2006 Hei! Jeg holder på å surre med lambdasonden. Var å kjøpte en ny en på biltema og skulle enkelt å greit bytte greia, men den gang ei. Jeg skal skjøte sammen den nye lambda'n med den gamle kontakten men det er jo allverdens farger på ledninger der, noen som gidder å se på bildene her jeg har tatt og fortelle meg om jeg har koblet rett, eller om jeg har bomma fullstendig....? Er forøvrig håpløs på tekniske tegninger og det er en her fra biltema. Jeg har en 89-modell corrado G60 og derfor har jeg 3-ledninger på lambdaen..som dere sikkert ser ut i fra bildene Setter pris på kjappe svar, da jeg har det travelt og trenger bilen Egil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 16, 2006 det ser nesten ut som om du har lambda med 4 ledere??men hvis du har tre er det vel en jord, en signal, og en leder for oppvarming.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 16, 2006 det ser nesten ut som om du har lambda med 4 ledere??men hvis du har tre er det vel en jord, en signal, og en leder for oppvarming.. Ja, jeg stusset på det der jeg også, men den gamle lambdaen hadde 3 ledere den også, som du ser av skjøten (2 hvite og en svart). den brune ledern som er jorda, var det fra før av også. Men hvordan finner jeg ut hvilken ledning som er hva..? Ledningene er jo forskjellig farge og skjemaet gir jo kun svar på hva som er hva på den nye lambdaen, men jeg kan jo ikke vite hva som er hva på den gamle labdaen. : bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 16, 2006 Ja, jeg stusset på det der jeg også, men den gamle lambdaen hadde 3 ledere den også, som du ser av skjøten (2 hvite og en svart). den brune ledern som er jorda, var det fra før av også. Men hvordan finner jeg ut hvilken ledning som er hva..? Ledningene er jo forskjellig farge og skjemaet gir jo kun svar på hva som er hva på den nye lambdaen, men jeg kan jo ikke vite hva som er hva på den gamle labdaen. : bh : det må jo være noen her som har skjema til dette,.. men om du kobler på den gamle kan du måle deg frem med et multimeter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 16, 2006 det må jo være noen her som har skjema til dette,.. men om du kobler på den gamle kan du måle deg frem med et multimeter.. Hm, ja jeg får kanskje prøve det, men når jeg kobla av lambdaen nå sist med motoren i gang, så døde motoren bare, og nå får jeg ikke start Motoren drar rundt, men vil bare ikke starte... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 16, 2006 hmm.. den skal vel starte fordi... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 16, 2006 hmm.. den skal vel starte fordi... Skal den starte hvis hjernen har tatt kvelden da? For det virker som om den ikke får bensin.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 16, 2006 Sjekk alle koblingene til hjernen med multimeter Se under hva de forskjellige er. Trenger du mer info på hvordan det gjøres kan du alltids ringe meg på 934 33 489 1 Start (50) red/green 2 OXS purple 3 Fuel pump relay red/green or yellow/blue 4 Knock sensor white 5 CO Adjustment blue 6 Ground (Sensors) throttle switches OXS Hall sensor Coolant temp. CO pot/Air temp. --- brown/white 7 Knock sensor brown or yellow in shielded black cable 8 Hall sensor red/black 9 Air temp sensor blue/white 10 Coolant temp sensor brown/green 11 Idle Switch red/blue 12 Injectors red 13* Ground ECU brown 14 Power main / Idle stab. valve black/white 15 Full Throttle Switch blue/black 16 not used 17 Not used 18 Hall sensor green/white 19 Ground brown 20 MIL yellow - Yes This is the wire the bling bling blinks the fault codes off your eprom! You did know that your ecu stores sensor fault codes? 21 Not used 22 Idle stab. valve black/yellow 23 Not used 24 Not used 25 Ignition coil green 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 16, 2006 Sjekk alle koblingene til hjernen med multimeterSe under hva de forskjellige er. Trenger du mer info på hvordan det gjøres kan du alltids ringe meg på 934 33 489 1 Start (50) red/green 2 OXS purple 3 Fuel pump relay red/green or yellow/blue 4 Knock sensor white 5 CO Adjustment blue 6 Ground (Sensors) throttle switches OXS Hall sensor Coolant temp. CO pot/Air temp. --- brown/white 7 Knock sensor brown or yellow in shielded black cable 8 Hall sensor red/black 9 Air temp sensor blue/white 10 Coolant temp sensor brown/green 11 Idle Switch red/blue 12 Injectors red 13* Ground ECU brown 14 Power main / Idle stab. valve black/white 15 Full Throttle Switch blue/black 16 not used 17 Not used 18 Hall sensor green/white 19 Ground brown 20 MIL yellow - Yes This is the wire the bling bling blinks the fault codes off your eprom! You did know that your ecu stores sensor fault codes? 21 Not used 22 Idle stab. valve black/yellow 23 Not used 24 Not used 25 Ignition coil green Hjertlig takk!! Noterer nr ditt jeg, siden jeg er en smule grønn på dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 17, 2006 Har du fått til lambda koblinga? Det skal være som følgende: Hvit -> Svart (oppvarming) Hvit -> Svart (oppvarming) Svart -> Blå (signal) + Den brune(jording) kan du like godt koble sammen med den hvite på lambdaen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 17, 2006 Har du fått til lambda koblinga? Det skal være som følgende: Hvit -> Svart (oppvarming) Hvit -> Svart (oppvarming) Svart -> Blå (signal) + Den brune(jording) kan du like godt koble sammen med den hvite på lambdaen. Nei har ikke prøvd noe mer enda, 17.mai vettu Men skal prøve det du sier Men frykter sterkt at hjernen har tatt kvelden siden bilen ikke vil starte, virker som om den ikke får bensintilførsel. Men takk for svaret, da blir i alle fall lambdaen bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2006 Kan kanskje være releet til bensinpumpen også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2006 Kan kanskje være releet til bensinpumpen også Hvor ligger det releet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2006 Det ligger ved/i sikringsboksen, innunder dashbordet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2006 Det ligger ved/i sikringsboksen, innunder dashbordet men er det noe kjennemerke eller? Er vel flere releer der? Forresten hva er prisen på hjerne til G60, hvis jeg må ha ny...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...