Golf vr6, problemer med "hakking"

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Har nettopp kjøpt en Vr6 92 mod. men jeg synes den "hakker" mye på bykjøring. feks når jeg girer til 2 så "hakker" bilen ganske mye. hakkingen skjer mellom 1200-1700 o/min sånn ca... jeg trodde først det var jeg som var dårlig å klutschje, men tok feil. når jeg har giret til 2, og etter jeg har gasset i ca 1 sek så begynner den å hakke. Er dette normalt???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke slik dårlig motorfeste "hakking"... bomping?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett og slett vanlig normal driverksslakk? Har bilen gått langt? Min var også sånn da jeg hadde den, men tipper det er ganske normalt da de fleste har rullet noen harde mil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar

Det er akkurat som om at motoren "hopper"/ "hakker"en gang etter 1 sek gasspådrag i 2 gir, og jo hardere jeg trør inn gassen, jo hardere "hopp"/ "hakk".. men ikke 3-4-5..... er dette farlig?? er vel sikkert dyrt å reparere........ bilen er gått ca 210. mens motor, drivverk osv er gått bare 110....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du coilpack, så kan det være sprekk i coilpacken din.

Hvis ikke, kjøp nytt rotor/fordeler lokk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen ting å sjekke hvis du har Coilpakke, er ledningsnettet.

Jeg har reparert tre eller fire ledninger som har knekt kant-i-kant inn i den store kabelkontakten bak på venstre side av motoren (fører siden). Gamle ledninger med sprø isolasjon og uheldig plassering samt dårlige motorfester gir utmatting i ledningsnettet.

 

To av ledningene var triggersignalet til coilen. Bilen fjusket akkurat når vi gikk på gassen pga stor bevegelser på motorene. (Dette ble spesielt ille ved rygging i oppover bakke)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar: rock :

Jeg blir ikke å få tid og penger til å få gjort noe med dette for øyeblikket. Men jeg lurte på om det er farlig å kjøre sånn??:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.