Anbefalte innlegg

Sikkert et utrolig dumt spørsmål, men da jeg skulle legge om så så jeg at senterhullet var ca. 1,5 cm. større enn det skal være/var på de gamle felgene. Gjør dette noe? Skal det virkelig være sånn? Tør ikke å jekke ned bilen igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du mangler tydligvis en plast sentreringsring som skal mellom navet og felgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska nok være sånn men det er vanlig og bruke senter ringer for og kompansere for hullet slik at felgen sitter som den skal på bilen

hvis du ikke har senter ringer kan de kjøpes på nærmeste dekk butikk

vil ikke anbefale deg og kjøre uten senteringer for da vill all vekt vile på hjulbolta og ikke på navet som det skal og er du litt uheldig kan alle boltne ryke ved kjøring uten senter ringer på felga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helsike, har venta 7uker på felger, og nå får jeg ikke kjørt. Jippi!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal senterringer følge med når man kjøper felger? Hvis ja, skal Sharif få sende i posten i morgen tidlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de fulgte meg når jeg kjøpte felger te audien i hvert fall. kjøpte ikke hos sharif da men.. uansett..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i de felg pakker jeg har vert borti har det fulgdt med senter ringer ihvertfall men hakke vert borti sharif eller andre billig dekk/felg sjapper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i de felg pakker jeg har vert borti har det fulgdt med senter ringer ihvertfall men hakke vert borti sharif eller andre billig dekk/felg sjapper

Kjøpte mine sett hos Sharif nå i våres, og jeg fikk med både nye bolter og senter ringer til mine ASA felger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ringer jeg de i morgen tidlig. Fikk jo f... meg ikke boltene mine heller : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ska nok være sånn men det er vanlig og bruke senter ringer for og kompansere for hullet slik at felgen sitter som den skal på bilen

hvis du ikke har senter ringer kan de kjøpes på nærmeste dekk butikk

vil ikke anbefale deg og kjøre uten senteringer for da vill all vekt vile på hjulbolta og ikke på navet som det skal og er du litt uheldig kan alle boltne ryke ved kjøring uten senter ringer på felga

Vekten av bilen hviler vel som skjær på boltene uansett, den plastbiten er vel mest for styring og for å unngå rystelser.

Min erfaring er at man fint kan kjøre uten senterringer, spesielt bak, men det kan riste litt og man må sørge for at man får entret alle boltene riktig og skrudd felgen ordentlig inn mot navet.

Hør med Morten på Bilprodukter (http://www.bilprodukter.no), de skaffer deg sikkert bolter og senterringer rask og enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk samme problemet på min bil i dag..

Fikk nokon felgar av far til en kompis som har samme boltsirkel som på bilen min. Eg sette dei på, fyllte luft og tok en test tur!

Det eg fikk ut av den turen var at under akselerasjon og nedbremsing så rista det ikkje og alt var rolig og pent.. men om en holdt 80 km/h og clutch'a så rista det som berre juling? kva kan dette komme av? som sagt så såg eg at senterhullet i felgen var e del for stort? kan dette ha noko innvirkniing? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte ringer idag, kosta meg hele 40pr. stk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg fikk samme problemet på min bil i dag..

Fikk nokon felgar av far til en kompis som har samme boltsirkel som på bilen min. Eg sette dei på, fyllte luft og tok en test tur!

Det eg fikk ut av den turen var at under akselerasjon og nedbremsing så rista det ikkje og alt var rolig og pent.. men om en holdt 80 km/h og clutch'a så rista det som berre juling? kva kan dette komme av? som sagt så såg eg at senterhullet i felgen var e del for stort? kan dette ha noko innvirkniing? : klø :

Som noen andre her har skrevet før, så kan kjøring uten senter-ringer føre til risting, jeg hadde samme problem på CQ'n min frem til eg fikk på senter-ringer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går jo egentlig bra å kjøre uten, det har eg gjort mange ganger. man må derimot være litt mere nøyaktig når man skruer på hjulet og tighte litt og litt i kryss for at den skal sitte beint på.. 40 kr pr stk var det i plast? kjøpte senter ringer og 20 bolter til et sett OZ felger som fattern har, og det kosta 500 kr og da var senter ringene i alu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var alu...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, hvis ikke var det total ripoff ;) hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.